برداشت ۴ هزار تنی گل محمدی از گلستان‌های لرستان

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برداشت ۴ هزار تنی گل محمدی از گلستان‌های استان گفت:با تعریف گل محمدی به عنوان زنجیره ارزش و پذیرش آن در کمیته راهبردی زنجیره ارزش در وزارت کشور با حمایت از صنایع فنآوری و جذب سرمایه‌گذار اتفاقات خوبی در بخش گل محمدی استان خواهد افتاد.

محمد حسین کیانی فر با اشاره به اینکه لرستان با برخورداری از آب و هوای متنوع بستر مناسبی برای تولید انواع گل وگیاهان دارویی است، اظهار کرد: سطح گیاهان دارویی استان بیش از ۶ هزار هکتار است که از این میزان یک هزار هکتار به گلستان‌های گل محمدی اختصاص دارد.
به گفته وی از یک هزار هکتار گلستان گل‌محمدی در استان حدود ۴ هزار تن گل برداشت می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان‌گفت: بیشترین سطح گل محمدی مربوط به شهرستان الیگودرز با بیش از ۴۰۰ هکتار است.
کیانی فر با اشاره به اینکه ۴ هزار تن گل محمدی می‌تواند به فرآورده‌هایی از قبیل گلاب و اسانس تبدیل شود، بیان کرد:از گل محمدی بعد از فرآوری محصولات متنوعی می‌توان تولید کرد، در استان تا سطح تولید اسانس این امکانات وجود دارد.
وی گفت: از اسانس به بعد محصولاتی همچون ابسولوت، کانکریت، و انواع عطر مواد آرایشی، کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌تواند تولید شود که قطعا ارز آوری قابل توجهی را در صورت صادرات به دنبال دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مدیریت باغبانی با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی پیگیر توسعه سطح و افزایش تولید در واحد سطح است، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و تعریف گل محمدی به عنوان زنجیره ارزش و پذیرش آن در کمیته راهبردی زنجیره ارزش در وزارت کشور با حمایت از صنایع فنآوری و جذب سرمایه‌گذار اتفاقات خوبی در بخش گل محمدی استان خواهد افتاد.

برچسب ها: گل محمدی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.