اردن: نباید اجازه عملیات اسرائیل در رفح داده شود

وزیر خارجه اردن خواستار تلاش جامعه بین المللی برای جلوگیری از عملیات زمینی اسرائیل در رفح شد.

رژیم صهیونیستی که پس از نزدیک به هفت ماه از توحش علیه فلسطینیان در غزه هنوز به اهداف ۳ گانه خود دست نیافته است بر اجرای عملیات زمینی در رفح، جنوبی‌ترین منطقه این باریکه تاکید دارد. براساس شواهد موجود و دستور تل آویو، رفح که اکنون میزبان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی است به زودی شاهد عملیات نظامی جدید رژیم صهیونیستی خواهد بود. 

به گزارش الجزیره، اردن از رژیم صهیونیستی به دلیل احتمال آغاز عملیات زمینی در رفح به شدت انتقاد کرد. 

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خواستار جلوگیری از اقدامات عملی برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح شد. 

در پیام وی آمده است: قتل عام دیگری علیه فلسطینیان در حال شکل گیری است. شکست در جلوگیری از وقوع قتل عام لکه ننگ پاک نشدنی بر دامان جامعه بین المللی خواهد بود. 

وی در ادامه با اشاره به سکوت غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که ۳۵ هزار کشته برجای گذاشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون به قتل عام زیادی اجازه رخ دادن داده شده است. این موضوع دیگر کافی است. 

اردن به دلیل روابط نزدیک امنیتی با رژیم صهیونیستی همواره مورد انتقاد قرار داشته است، اما هم مرز بودن این کشور با کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی باعث شده مقامات امان به خوبی بدانند هرگونه تشدید تنش‌ها می‌تواند باعث ورود سیل میلیونی پناهجویان فلسطینی به خاک این کشور شود که موضوعی غیرقابل پذیرش از دید این کشور است. 

گفته می شد پیش از این اردن طی عملیات وعده صادق، اقدام به کمک به تل آویو در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی کرده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
وای .تو گفتی
ما هم باور کردیم
از روباه ی مکار .پرسیدند .دم ات کیست گفت صهیونیست ها
واقعا که
بدجوری دم خروس ات بیرون زده
بوی دماغ سوختن تون ...تا اینجا مییاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خب شما کشورهای عربی اجازه ندید. اگه از آمریکا نمی‌ترسید روابط با رژیم صهیونسیتی رو قطع و بهشون حمله کنید. هی فقط هشدار میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوش خدمتی اردنی‌ها برای اسرائیل در رهگیری پهبادهای ایرانی فراموش نشدنی است و حالا برای فلسطینی ها اشک تمساح می ریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که متأسفانه بیش از 50 درصد فقط کوتاهی، ناتوانی و سکوت کشورهای اسلامی عامل اصلی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها و حامیانش در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
صهیونیست ها جنایتکار و هم تروریست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار ومزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
جنگ در غزه از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است
جنگ اسرائیل با حماس 100 درصد فقط دروغ است چون به خاطر که جنگ اسرائیل با مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه بوده است و نه حماس
در این مدت 7 ماه برای همه مردم دنیا ثابت شده است که اسرائیل با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی 100 درصد فقط مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
هر روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش 37 کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه رنجیه برای فلسطین و مردم مظلومش که شما خائن ها همسایه و مثلا میانجیگرشون هستین؟!!!
تنفرانگیزهای دور از شرف و غیرت و حمیت و انسانیت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده و گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها و ایجاد بلایای طبیعی برجای گذاشته است.
آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
اروپا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
آخرین اخبار