برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در این استان خبر داد.

 عطا حسن‌پور، با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در لرستان، گفت: این استان یکی از استان‌هایی است که هر سال باید جشنواره اقوام را برگزار کند.

او اضافه کرد: جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به‌نام لرستان ثبت شده‌است و مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره تقویت وحدت بین اقوام ایران‌زمین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان به تلاش دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی اشاره و عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مثل جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین می‌تواند نقش مهمی در تقویت وحدت بین اقوام داشته باشد.

حسن‌پور آشنایی مردم با فرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها، سنت‌ها، آیین‌ها، رسم و رسومات سایر اقوام را از نتایج مثبت برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین دانست.

او بیان کرد: در میراث فرهنگی بخشی به‌نام «ثبت آثار ناملموس» یا «ثبت آثار معنوی» داریم که به معرفی، پاسداشت و انتقال به نسل‌های آینده و همچنین شناخت بهتر فرهنگ و تمدن و ریشه هویتی کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه کشور ایران بیش از ۱۴۸ هزار سال قدمت سکونتگاهی بشر را دارد، تصریح کرد: برخی از کشور‌ها به‌دلیل نداشتن سابقه تمدنی به‌دنبال هویت‌سازی و هویت‌های جعلی هستند.

حسن‌پور گفت: لرستان از لحاظ مفاخر، علما، مشاهیر، غنای فرهنگی و قومیتی از پیشینه و سابقه خوبی برخوردار است و باید این ویژگی‎ها به مردم دنیا معرفی شوند.

او با بیان اینکه لرستان موفق به دریافت دو سهمیه ایران از یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی شده‌است، خاطرنشان کرد: لازم است پیوست‌های فرهنگی ضمیمه این پرونده‌های ثبت جهانی باشد.

 

برچسب ها: جشنواره ، اقوام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.