اختصاص زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار مسکن کم درآمد‌ها

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دوران طلایی برای ساخت مسکن کم درآمد‌ها آغاز شده و زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی کم درآمد‌ها باید اختصاص یابد.

 حسین روحانی نژاد رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان اینکه   هر چند وضعیت مسکن قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و قبل از انقلاب بخش بزرگی از شهر ها را حلبی آبادی ها تشکیل می داد گفت:  با اقداماتی که‌ امروز  صورت گرفته مستأجران هم مسکن مناسبی دارند و بد مسکنی چندان زیاد نیست.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خانه دار کردن مردم، در بازسازی حوادث بعد از زلزله و سیل، گام‌های بلندی برداشته است و دلیل آن هم وجود گروه های جهادی است که در حوادث جزو اولین گروه ها هستند که در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه های جدید تلاش می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گفت: عزم دولت سیزدهم حل مشکلات بخشی از مردم در حوزه مسکن است.

وی با بیان این که باید از ظرفیت این گروه‌های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه بسیاری برای حل مشکل مسکن دارد و وزیر جهادی راه و شهرسازی نیز تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است.

روحانی نژاد  با بیان اینکه  زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در این دولت تخصیص یافته است گفت:  امیدواریم امسال  با تخصیص زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر دولت سیزدهم به دوران طلایی ساخت مسکن کم درآمدها تبدیل شود.

**نسخه مردم سالاری برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن اجرایی شد

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفين  گفت: ایام بسیار مبارک است و این را می‌دانیم که بسیج سازندگی به عنوان یکی از جلوه‌های مهم مردم سالاری دینی از سوی امام مسلمین و امت بنیان نهاده شد.

وی افزود: بسیج سازندگی در دوره ای که احساس می شد به یک محدوده جهادی و بزرگ در کشور نیاز است تشکیل شد و در قالب اردوگاهی گزارش به رهبری رسید و ایشان دستور تشکیل این نهاد مردمی را صادر کردند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برخلاف بسیج نظامی، در بسیج سازندگی عموم ملت ایران می توانند در آن شرکت و نقش آفرینی کنند. در واقع شرایطی برای خود مردم ایجاد می شود تا در میدان های نقش آفرینی هر کسی در هر جایی با تمسک به روحیه جهادی بتواند وارد عرصه خدمت شود.

سردار سلیمانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب گفت: ایشان تاکید کردند تحقق راهبردها منوط به حضور مردم است و بسیج سازندگی محلی برای کسانی است که دل در طلب مردم سالاری دینی دارند.

وی بیان کرد: ما در مرحله ای قرار داریم که باید نسخه مردم سالاری اسلامی را در قالب بیانیه گام دوم انقلاب تکامل بخشیم. البته دشمن برای جلوگیری از تکامل یافتن انقلاب هر کاری می کند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، طرح نوسازی بافت های فرسوده شهری را یک جهاد بسیار بزرگ دانست و گفت: اقدام وزیر راه و شهر سازی و معاونین و مدیران کل در استان ها که قدم به پیش نهادند تا با مجموعه های جهادی یک کار گسترده جهادی را آغاز کنند، همان تکامل بخشیدن به نسخه متعالی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما یک کشور بزرگ با در اختیار داشتن همه ظرفیت‌ها و یک ملت بزرگ با آرمان های بزرگ و یک رهبر شجاع حکیم و فرزانه هستیم که به نقطه تمدن سازی رسیده ایم که باید ارزش این کار را برای جوانان تبیین کنیم، تا جامعه مهدوی شکل بگیرد و با تکثیر آن و کنار هم قرار گرفتن ملت های مسلمان در کنار آن تمدن اسلامی شکل می گیرد و هم اکنون جبهه های مقاومت شکل گرفته است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام محمدازبوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستم تورا به امام حسین مظلوم قسم میدمت ۱۰۰ متر زمین بهم بدین زیر پوشش دربیارین تورا خدا تورا به دینتون به مدهبتون به شرفتون قسم فقط ۱۰۰متر ایا نمیتونین فقط ۱۰۰متر توان اجاره خونه ندارم به مولایم قسم دوپسر دارم دوساله نه گوشت نه مرغ نه ماهی نه میگو نه برنج نتونستم بخرم اگر هم خوردم یا نرضی بوده یا کسی برای رضای خدا بهم داده توان کار کردن ندارم بچه هام گناه دارن به خدایی یکتا یادم نیست میوه تو یخچالم دیده باشم تو بازار دیدم تا کی گریه کنم من دیگه عمرم تمامه پسرام گناه دارن ایا مسلمانی نیسن به دادم برسه خودتون بیایین خونم ببینین تا باور کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بانکها راحت وام نمیدن برای رهن خانه . واینکه دولت زمین رایگان به مستأجران نمیدهند.ومستاجران کانکس نصب کنند.قیمت اجاره خانه برای مردم از۹میلیون تومان کمتر نیست. دستم به دامنتان????
Iran (Islamic Republic of)
همت پناه
۰۹:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام ایثارگری دارم مستاجرم ۶میلیون حقوق برای اجاره تمام می‌شود توان مالی ندارم برای مسکن ملی ازدزفول
آخرین اخبار