صادرات تجهیزات پزشکی از افغانستان به عراق

اداره ملی غذا و داروی افغانستان اعلام کرد به ارزش ۵۸۵ هزار دلار به عراق تجهیزات پزشکی کرده است.

اداره ملی غذا و داروی افغانستان اعلام کرد که برای اولین بار 800 هزار بطری سرم و تجهیزات پزشکی را به ارزش 585 هزار دلار به عراق صادر کرده است. 

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسم ارسال این محموله به کشور عراق، آغاز صادرات سرم به خارج از کشور را گام مثبت در رشد اقتصادی عنوان کرد.

ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، عصر روز یکشنبه، 16 ثور، در مراسم آغاز صادرات سرم به کشورهای خارجی گفت: افغان‌ها باید برای آبادی کشور خود اراده کنند.

خیرخواه افزود: در حال که افغانستان تا هنوز تحت تحریم امریکا قراردارد، سرمایه ملی همچنان مسدود مانده است و بر سیستم‌های بانکی مشکلات ایجاد کرده است، اما با آن‌هم افغانستان توانسته در طول دو نیم سال در عرصه‌های مختلف روابط خود را با کشور‌های منطقه برقرار کند و برای پیشرفت اقتصادی و سیاسی گام های مثمری را بر دارد.

وی تصریح کرد: فرصتی که اکنون برای پیشرفت و رشد اقتصادی مهیا شده است در طول 45 سال وجود نداشت، زیرا امروز در سرتاسر کشور امنیت کامل برقرار است و یک حکومت مرکزی قوی که هدفش خاص خدمت به مردم و کشور است حاکم شده است.

خیرخواه افزود: آبادی کشور و رشد اقتصادی مربوط به وحدت مردم و امنیت است، از این جهت مردم ما باید همیشه متحدانه از نظام خود حمایت کند.

خیرخواه از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی خواست که اگر می‌خواهند کشور‌شان آباد شود در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌های خود را به خارج منتقل نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار