مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

در مراسمی از ۱۲۱ نفر از معلمان نمونه آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی تجلیل شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و به ویژه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری، شهید مبارزه با جهل بود که کار معلمی نیز همین است. بزرگی اندیشه و عظمت فکری این استاد باعث شده تا سالروز شهادتش به نام روز معلم نامگذاری شود.

محمودزاده افزود: رمز ماندگاری معلمان بزرگ، خلوص آنها بود. معلمانی که یاد و خاطرشان ماندگار شده است برای رضای خداوند و برای مردم کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه رفتار یک معلم می‌تواند مسیر زندگی یک دانش آموز را تغییر دهد ادامه داد: صلاحیت و مرجعیت علمی باعث می‌شود تا نفوذ کلام اتفاق بیافتد لذا توانمندسازی معلمان و دانش نظری، تخصصی و تربیتی آنان اهمیت زیادی دارد.

وی در محضر استادان و علما بودن و تواضع، سخاوت و گشاده دستی در تعلیم دانش را نیز از شاخص‌هایی بیان کرد که باعث ماندگاری نام معلمان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی افزود: نقش پرورشی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: وظیفه اصلی معلمان که فراتر از نگاه بخشی و محدود اداری است «تربیت» است. معلم مسئول تربیت نسل اینده است که باید برای این منظور به نحو شایسته قدم برداریم.

سعادتی افزود: سال ۱۴۰۳ سال اجرایی شدن سند تحول است و باید استان ما در این زمینه پیشقدم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار