سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی  در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

برچسب ها: مرزبانی ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار