طرح احیای پنجشنبه‌های آموزشی با هدف ارتقاء معدل کتبی نهایی مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ارتقای ۵۰ درصدی نرخ سرانه فضا‌های ورزشی در مدارس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نسبت به سنوات گذشته در استان خبر داد.

حسن بروشکی گفت: در سال تحصیلی  امسال  طرح احیا پنجشنبه‌های آموزشی با هدف ارتقاء معدل کتبی نهایی مدارس متوسطه دوم در ۴۵۶ پایگاه آموزشی با حضور ۱۶۷۵ معلم جهادی و تحت پوشش بردن ۷۵ هزار دانش آموز متوسطه نظری عملیاتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: توسعه فضا‌های آموزشی مهارتی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده و خواهد بود که در این بین ایجاد پنج باب هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش و تجهیز کارگاه‌های ۴۵ باب هنرستان در ۱۷ منطقه آموزشی در قالب طرح شهید طرح چی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در سال تحصیلی جاری صورت گرفت و شاهد افزایش سهم ۲ درصدی دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به سال گذشته هستیم.

بروشکی بیان کرد: تقویت مدارس عادی دولتی با هدف ارتقاء توانمندی مدارس کم برخوردار و حاشیه شهر در قالب بهره‌گیری از ظرفیت پویش جهادی البرز برای تمامی دانش آموزان شبانه روزی استان، رایگان کردن اجرای طرح سنجش دستاورد‌های یادگیری ویژه دانش آموزان متوسطه اول استان برای ۱۰۰ هزار دانش آموز و اجرای طرح برادر خواندگی و خواهر خواندگی مدارس حاشیه شهر با مدارس خاص از برنامه تحقق یافته سال تحصیلی جاری بود.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری شاهد موفقیت‌های چشمگیر دانش آموزان مستعد و ساعی سیستان و بلوچستان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف بودیم که از آن جمله می‌توان به کسب یک مدال نقره در المپیاد آسیایی ریاضی سنگاپور، کسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال نقره در المپیاد‌های علمی، کسب ۱۳ رتبه برتر کشوری در کنگره سراسری قرآن کریم، کسب یک مدال طلا در مسابقات ملی مهارت، کسب ۸۳ رتبه کشوری و ۴ رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و کسب ۴ رتبه برتر کشوری توسط سرگروه‌های آموزشی متوسطه استان تاکنون نام برد.

بروشکی گفت: در راستای تولیدی کردن رشته‌های دایر در هنرستان‌های استان، فروش محصولات کشاورزی دانش آموزی با رقمی بیش از ۲۲۷ میلیون تومان حاصل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار