خسارت بیش از ۴ هزار میلیاردی بارندگی‌ها در خراسان جنوبی

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در خراسان جنوبی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در دو مرحله بارندگی شدید در خراسان جنوبی بی سابقه بود بطوریکه تنها در حصاردار منطقه سرچاه عماری شهرستان خوسف ۱۰۵ میلیمتر باران در یک روز ثبت شد.

 

آخوندی افزود: در روز‌های ۵ و ۶ و ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت، بارش باران و جاری شدن رواناب و سیلاب، خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف استان وارد کرد که حوزه راه و کشاورزی بیشترین خسارت را داشت.

 

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در بارش دوره اول از شهرستان زیرکوه و در دوره دوم از شهرستان خوسف گزارش شده است افزود: در بخش راهداری مجموع خسارت در مرحله اول بالغ بر هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان و آسیب به حدود ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه و در مرحله دوم هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان و آسیب به حدود ۶ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در تمام نقاط استان برآورد شد.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: درحوزه کشاورزی نیز در مرحله اول بارش‌ها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

آخوندی افزود: در بارندگی‌های دوره اول اردیبهشت به ۱۱۱ قنات و در مرحله دوم به ۵۸ قنات خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین گفت: سایر بخش‌ها و حوزه‌های عمرانی و زیرساختی نیز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آسیب دیدند که روز‌های آینده آمار دقیق آن اعلام می‌شود.

برچسب ها: خسارت بارندگی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.