پیشرفت ۵۵ درصدی مجتمع‌های آبرسانی روستایی تاکستان

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: مجتمع‌های آبرسانی روستایی در منطقه ضیاء آباد از شهرستان تاکستان، ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عین اله رمضانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با پیشرفت عملیات عمرانی صورت گرفته، فاز یک مجتمع فارسجین منطقه ضیاء آباد به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: هم اکنون تعداد دو مجتمع در این منطقه در قالب پروژه‌های جهاد آبرسانی در حال اجرا است با نام ضیاء آباد ۱ و ۲ و فارسجین، ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیشرفت می‌باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اضافه کرد: در صورت تامین لوله و همچنین جذب اعتبارات محرومیت زدایی و با کمک اعتبارات استانی، این دو مجتمع به صورت کامل به سرانجام می‌رسد و همچنین یک مجتمع جدید هم تعریف شده که حفر چاه آن در دست اقدام است و به این ترتیب تقریباً تمام روستا‌های این بخش در قالب مجتمع‌ها آبرسانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رمضانی ادامه داد: در بحث تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز تملک زمین، مطالعات مربوطه و تهیه نقشه انجام شده که ضروریست با مساعدت مسئولین منطقه، سرمایه گذاری توسط شرکت‌های صنعتی منطقه انجام گیرد و در همین زمینه برای صنایع نیز تکلیف است که طبق بخشنامه از پساب استفاده کنند.

وی همچنین بحث مدیریت مصرف و قطع انشعابات غیرمجاز را باعث رفع مشکل کم آبی روستا‌ها دانست که نیاز به همکاری دهیاری‌ها و شورا‌ها و اهالی روستا‌ها دارد.

در جریان این بازدید مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین نیز ضمن تقدیر از اقدام‌های صورت گرفته، بر ضرورت پیگیری اعتبار‌های لازم جهت پیشبرد هر چه سریعتر پروژه‌های تامین آب آشامیدنی جهاد آبرسانی و بهره برداری کامل از آن‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.