سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

روسیه انتخابات و مراسم تحلیف را با هدف راضی کردن غرب برگزار نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور اقداماتی مانند انتخابات را با هدف ارتقای خود و نه راضی کردن غرب انجام می‌دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه، گفت که این کشور انتخابات، مراسم تحلیف و سایر امور را با هدف اطلاع رسانی و رضایت کشور‌های غربی از اقدامات خود برگزار نمی‌کند.

براساس گزارش آر تی، او در پاسخ به این سوال که  غرب درباره تحلیف رئیس جمهور روسیه چه خواهد گفت، اعلام کرد: ما به طور کلی انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات نهاد‌های قانونگذاری خود، مراسم تحلیف و همچنین ادای سوگند و گفتگو را برگزار می‌کنیم، نه برای اینکه غرب از ما قدردانی کند یا از ما متنفر باشد. مطمئناً این کار را برای رضایت غرب انجام نمی‌دهیم اما می‌توانیم به سوالاتی که آن‌ها می‌پرسند، پاسخ دهیم.

زاخارووا تاکید کرد طرف روسی وظیفه تضمین درک و پذیرش خود در غرب را بر عهده ندارد، زیرا غرب در ابتدا قصد خود را برای مهار روسیه اعلام کرد و سپس تصمیم گرفت یک شکست استراتژیک به آن وارد کند. در همین راستا جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که کشتن هر چه بیشتر روس‌ها کار خوبی است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: ما تمام این اقدامات را به منظور توسعه و پیشبرد کشورمان، ارتقاء سطح رفاه شهروندان، ایمن سازی کشور، توانایی پاسخگویی به چالش‌ها و تهدید‌ها و همچنین حفظ فرهنگ خود به عنوان یک تمدن انجام می‌دهیم. دست دوستی و احترام متقابل ما با دست خونین غرب پاسخ داده شده است و ما این درس را به خوبی به یاد داریم، بنابراین تنها بر اساس منافع ملی خود حرکت می‌کنیم.

امروز ساعت ۱۲:۰۰ به وقت مسکو مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین برگزار می‌شود. در همین راستا کشور‌هایی مانند فرانسه، مجارستان و اسلواکی می‌خواهند نمایندگانی را به مراسم تحلیف پوتین بفرستند تا کانال‌های گفتگو باز بماند. با این حال، آلمان و بسیاری دیگر از کشور‌های اتحادیه اروپا با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، مشارکت در این مراسم را نامناسب می‌دانند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار