افشاگری جنایات جنگی نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان

یک افسر بریتانیایی اسناد مرتبط به جنایت‌های جنگی نیرو‌های ویژه هوایی بریتانیا در افغانستان را به پلیس بریتانیا ارائه داد.

روزنامه بریتانیایی سندی تایمز گزارش داد که یکی از اعضای ارشد نیروهای ویژه‌ بریتانیا درباره انجام جنایت‌های جنگی نیروهای ویژه (SAS) این کشور اطلاعاتی را به پلیس بریتانیا سپرده است.

در گزارش سندی تایمز آمده که این افسر بریتانیایی به پلیس این کشور از وجود جعبه محرمانه که اسناد مرتبط به جنایت‌های جنگی نیرو‌های ویژه هوایی بریتانیا در افغانستان در آن نگه‌داری می‌شود، اطلاع داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در این پرونده‌ها، گزارش‌هایی از دید سربازان در حال خدمت، ایمیل‌هایی به [دفتر نخست‌وزیر بریتانیا] از هشدار درباره بحران، و هم‌چنان یادداشت‌های روزانه بازرسان پلیس وجود دارد. فردی که نامش فاش نشده است مسئول عملیات برون مرزی نیرو‌های ویژه هوایی بریتانیا بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی در افغانستان بوده است.»

پیش از این نیز نمونه های مشابه فراوانی از سوی نیروهای آمریکایی، کانادایی، استرالیایی، آلمانی و دیگر اعضای ناتو نیز در جریان مأموریت اشغال افغانستان، گزارش شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار