عفو بین‌الملل: حمله به رفح باعث تشدید «رنج وصف ناپذیر فلسطینیان» می‌شود

عفو بین‌الملل با تاکید بر اینکه حمله به رفح باعث تشدید «رنج وصف ناپذیر فلسطینیان» می‌شود، خواستار توقف عملیات زمینی اسرائیل در رفح شد.

گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل از جامعه بین المللی خواسته است که اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا فورا عملیات زمینی خود در رفح را متوقف کند و دسترسی بدون محدودیت به کمک‌های بشردوستانه در غزه را تضمین کند.

اریکا گوارا روزاس، مدیر ارشد تحقیقات، حمایت، سیاست و کمپین عفو ​​بین الملل در بیانیه‌ای گفت: ارتش اسرائیل همچنین باید دستور خود را به غیرنظامیان مبنی بر تخلیه شرق رفح لغو کند، مگر اینکه نتوانند امنیت مردم را تضمین کنند، امنیتی که تحت حملات شدید نظامی که اسرائیل به مدت هفت ماه بی وقفه در سراسر نوار غزه انجام می‌دهد، بسیار بعید است. 

چه گوارا روزاس گفت که تهدید طولانی مدت و عملیات زمینی اسرائیل در مقیاس وسیع در رفح "رنج وصف ناپذیر فلسطینیان در غزه" را تشدید خواهد کرد.

غیرنظامیان فلسطینی در غزه انسان هستند، نه پیاده‌هایی که به میل مقامات اسرائیلی در اطراف صفحه شطرنج جابه‌جا شوند. این تصور که غیرنظامیان آواره در هر کجای غزه در امان هستند، بار‌ها و بار‌ها اشتباه است، زیرا ارتش اسرائیل به مناطقی که قبلاً امن اعلام کرده بود حمله کرده است.
پیش از این، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک پیام ویدئویی از اسرائیل و حماس خواست شجاعت سیاسی نشان دهند و برای توقف خونریزی آتش بس کنند.

دیشب «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طی تماس تلفنی با مقامات قطری و مصری از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. با این حال، اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل حمله زمینی به رفح را تصویب کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۲۳:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید یهودی ها را از فلسطین اخراج کرد و شهرهای یهودی نشین رابا خاک یکسان کرد
آخرین اخبار