جشنواره غذا‌های سنتی در قزوین برگزار می‌شود

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: به مناسبت پاسداشت آیین کهن پنجاه‌به‌در، جشنواره غذا‌های سنتی، پیش‌غذا و نوشیدنی‌های قزوین در دولتخانه صفوی برگزار خواهد شد.

 محمدی معاون گردشگری میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: جشنواره غذا‌های سنتی قزوین با همراهی اتحادیه چلوکبابی‌ها، تالار‌های پذیرایی و رسته‌های وابسته و شهرداری قزوین با حضور ۲۵ شرکت‌کننده در حیاط عالی‌قاپو واقع در مجموعه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود که در کنار آن برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در مصلای قدیم شهر قزوین و مکان سنتی برگزاری آیین پنجاه به‌در (پارک مادر و کودک)، استیج برنامه‌های شاد همراه با غرفه‌های متنوع اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ارائه محصولات صنایع‌دستی نیز با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری و صدا و سیمای مرکز قزوین برای مردم و گرامیداشت این سنت دیرینه تدارک دیده شده‌است.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: همچنین همزمان با ۱۹ اردیبهشت، مجموعه گردشگری تالار شهر نیز با اجرای ویژه‌برنامه جشنواره گل محمدی و آیین گلاب‌گیری میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است.

آیین کهن پنجاه به در از رسوم کهن و ثبت ملی شده شده قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.