راه اندازی ١۴١۴ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از راه اندازی هزارو ۴۱۴ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان به منظور مردمی‌کردن اقتصاد خبر داد.

یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری در دنیای کنونی این است به واسطه ثروت و اقتصادی که در آن کشور برای مردمش فراهم می‌شود، رضایت اجتماعی داشته باشند؛ بنابراین مولفه اقتصادی، زیرساخت‌های عمرانی و کار‌های سازندگی در هر کشوری می‌تواند یکی از مؤلفه‌های قدرت آن کشور باشد.

به مناسبت هفته بسیج سازندگی، سرهنگ شاهرخی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان، گفت: با تدابیر و دستور فرماندهی معظم کل قوا در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی ایجاد شد و به دنبال آن حرکت عظیمی در کشور صورت گرفت.

 وی افزود: از سال ۷۹ با ایجاد بسیج سازندگی تاکنون، اثرات و برکات این حرکت عظیم را در همه مجموعه‌های مردمی، جامعه روستایی و مناطق محروم مشاهده می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان، یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد در طول ۱۰، ۱۲سال گذشته را بر اساس شعار‌های اعلام شده از سوی حضرت آقا در موضوعات اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین موضوعات انجام شده در حوزه اشتغال و مردمی‌کردن اقتصاد صورت گرفت که بر این اساس، صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار را راه‌اندازی کردیم.

 سرهنگ شاهرخی، گرفتن وام، تبدیل آن به یک کارگاه زود بازده و طی نکردن پروسه‌های بانکی را از مزایای این صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار برشمرد و تصریح کرد: مردم در پایگاه مقاومت و مساجد با هدایت‌ها و آموزش‌هایی که از سمت ما دیده‌اند، به خودشان وام می‌دهند؛ بدون اینکه وارد سیستم‌های بانکی شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تا به امروز، هزارو ۴۱۴ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان ایجاد کرده ایم و در ذیل این صندوق ها، بیش از ۱۰۰ تعاونی داریم که گردش مالی آنها تاکنون ۹۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: در کنار این اقداماتی که صورت گرفت، در بحث صندوق‌ها و تعاونی‌ها، طی پارسال ما ۵۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، مرکز استان و کشور برگزار کردیم و کسانی که وام گرفته بودند و تولیدات خانگی داشتند، محصولات خود را به نمایشگاه‌ها عرضه کردند.

سرهنگ شاهرخی تصریح کرد: اقدام دیگری که در بسیج سازندگی صورت گرفت، راه‌اندازی سامانه اطلس جهادی بوده است.

وی بیان داشت: در سامانه اطلس جهادی، تمام کسانی که در جغرافیای زندگی‌شان می‌خواهند خدمتی را انجام دهند؛ یا اینکه می‌خواهند در جغرافیای دیگری خدمت رسانی کنند، در قالب گروه جهادی شکل می‌گیرند؛ بر این اساس، ما قریب به ۳هزارو ۸۶۰ گروه جهادی را در این سامانه ثبت کردیم.


سرهنگ شاهرخی، یکی از اولویت‌های مهم این نهاد را تامین آب شرب استان کرمان اعلام کرد و گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون به همت ابراهیمی واقف و خَیر گرانقدر، ۴۹۸ روستا را در سطح استان آب‌رسانی کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام، ۱۱۸ روستا از مجموعه ۴۶۴ روستا، در ۶ شهرستان رفسنجان، نرماشیر، ریگان، فهرج، رودبار جنوب و عنبرآباد آب‌رسانی شده است.

وی از افتتاح منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول هفته بسیج سازندگی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین قرارگاه‌های منطقه‌ای در تمام شهرستان‌های استان طی این هفته افتتاح خواهند شد.

سرهنگ شاهرخی بیان داشت: قرارگاه‌های منطقه‌ای نیز به‌منظور منسجم کردن گروه‌های جهادی برای مواقع ضروری در هنگام وقوع بلایای طبیعی همانند زلزله و سیل و همچنین برای پیشبرد اهداف سازمانی در پروژه‌های بزرگ مانند ساخت واحد‌های مسکونی به‌صورت انبوه جهت افراد نیازمند فعالیت خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: از مجموع هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی، تاکنون نزدیک به هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده کرده‌ایم که سازمان بسیج سازندگی موضوعات مربوط به سیمان و ایزوگام این منازل را پیگیری می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه احداث سیل‌بند در جنوب استان به‌همت سازمان بسیج سازندگی، یکی از عللی بود که خسارات وقوع سیل را کم کرد، تصریح کرد: پارسال در شرق، جنوب و شمال استان بیش از ۶۰ کیلومتر سیل‌بند احداث کردیم و همچنین احداث بیش از ۱۵ کیلومتر آسفالت جاده روستایی را انجام داده‌ایم و احداث جاده‌های روستایی شهرستان جازموریان به‌طول ۴۰ کیلومتر را نیز در برنامه کاری خود داریم.
 
 وی افزود: در سال ۱۴۰۳ نیز تکمیل مساجد و حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان‌های استان را در دستور کار خواهیم داشت و یکی از موضوعاتی که خیلی برای ما مهم است، سلامت مردم است که ما با اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم در بحث سلامت مردم نقش آفرینی می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار