بهره مندی بیماران تالاسمی کهگیلویه و بویراحمد از خدمات درمانی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیماران تالاسمی زیر پوشش این بیمه در استان را ۲۶۵ نفر اعلام کرد.

شباهنگ گفت:قبل از تشکیل صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر، هزار و ۲۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کردند که ۲۶۵ نفر از این افراد، بیماران تالاسمی می‌باشند.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند بصورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

شباهنگ ادامه داد: تعهدات دندان پزشکی برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و روانی مزمن تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این افراد باید صورت حساب‌های پرداختی خود را به اداره کل بیمه سلامت تحویل و هزینه‌ها را دریافت کنند.

برچسب ها: تالاسمی ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.