یزد میزبان ۱۷ خادم حرم مطهر رضوی

مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: از ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) تا پایان دهه کرامت میزبان خدام رضوی در استان هستیم.

 حجت الاسلام مهدوی نژاد مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه هفدهمین جشنواره معنوی مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی با حضوراین خادمان و پرچم متبرک حرم رضوی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید، احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، عمق بخشی ارتباط مردم با حضرت رضا (ع)، ترویج و تعمیق معنویت در جامعه، ترویج فرهنگ رضوی و... را از جمله این اهداف برشمرد.

دبیر اجرایی جشنواره هفدهمین زیر سایه خورشید استان نیز در این نشست گفت: جشنواره زیر سایه خورشید در استان با فعالیت ۸۵۰ خادم در مرکز استان و ۶۰۰ خادم در شهرستان‌های دیگر در دهه کرامت برگزار می‌شود و تمامی برنامه‌ها در قابل این جشنواره با حضور خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

حیدری با بیان اینکه تمام برنامه‌های این جشنواره در سامانه «سخا» به ثبت می‌رسد، ادامه داد: تاکنون ۱۸۰ برنامه در این سامانه به ثبت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد برنامه‌های هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد به حدود ۴۰۰ برنامه در استان یزد برسد که شامل دیدارها، بازدیدها، عیادت‌ها، مراسم و... باشد.

وی خاطرنشان کرد: جشن بزرگ زیر سایه خورشید نیز امسال برای چهاردهمین سال متوالی جمعه شب، ۲۱ اردیبهشت در آستان مقدس سید جعفر محمد (ع) یزد همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود که برنامه‌های متنوعی برای آن دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار