ایجاد نانوایی‌های پدافندی در استان یزد

معاون امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در هر شهرستانی چند نانوایی به عنوان پدافندی مشخص شد تا در مواقعی مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نیاز مردم را با سوخت جایگزین تامین کنند.

شاه حسینی معاون امور اقتصادی استانداری یزد در نشست کارگروه آرد و نان استان یزد با بیان اینکه موضوع آرد و نان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: یکی از کالا‌هایی که دولت یارانه آن را قطع نکرده، آرد است.

 شاه حسینی با تاکید بر تامین به موقع و باکیفیت آرد برای نانوایی‌های استان یزد گفت: در شهرستانها، ارائه تسهیلات به نانوایی‌ها با جدیت بیشتری صورت گیرد.
 
وی در خصوص تعیین قیمت، سهمیه و ساماندهی واحد‌های خشکه پز در استان یزد افزود: در این راستا مقرر شد کمیته کارشناسی در اسرع وقت تصمیم گیری کند.

شاه حسینی در مورد نانوایی‌های پدافندی در استان یزد گفت: در هر شهرستانی چند نانوایی به عنوان پدافندی مشخص شد تا در مواقعی مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نیاز مردم را با سوخت جایگزین تامین کنند.
 
وی افزود: مقرر شد، چند نانوایی با مصرف آرد کامل در نقاط مختلف شهر با قیمت مصوب راه اندازی شود.

 وی، همچنین بر لزوم تامین نان بیمارستانها، دانشگاه‌ها و واحد‌های بزرگ با تخصیص آرد و پخت نان در همان مجموعه‌ها تاکید کرد.

شاه حسینی عنوان کرد: اگر تامین نان در استان با مشکل مواجه باشد و در بحث عرضه و تقاضا نسبتی وجود نداشته باشد با اولویت و مشارکت نانوایی‌ها نسبت به راه اندازی تولید نان انبوه در اولویت اول و مرحله بعد نسبت به احداث کارخانه نان اقدام خواهیم کرد.
بررسی مباحث مرتبط با کیفیت نان در استان، نظارت بر عملکرد واحد‌های نانوایی و شناسایی واحد‌های متخلف، بررسی علل تعطیلی غیر مجاز برخی نانوایی‌ها و تامین سهمیه برخی واحد‌هایی که با کمبود آرد روبرو هستند، از مباحث دیگر این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار