در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شرکت بیش از ۸۰ درصد مردم در مراسمات ماه محرم و رمضان

رئیس ستاد مرکزی دهه کرامت گفت: اینطور نیست که فقط قشر خاصی از مراسمات مذهبی استفاده کنند، بیش از ۸۰ درصد مردم در مراسمات ماه محرم و رمضان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد مرکزی دهه کرامت در پاسخ به این سوال که بخشی از صحبت شما پیرامون این موضوع بود که ما باید در کنار برپایی مراسمات عزاداری به برگزاری جشن‌های اهل بیت (ع) توجه کنیم، اما حتی در اجتماعاتی همچون اجتماع امام حسنی‌ها طبق گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فقط قشر خاصی از مردم حضور یافتند. چکار کنیم چنین برنامه‌هایی زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کند؟ گفت: شما نمی‌توانید در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری دو میلیون جمعیت بیاورید. من موافق این صحبت نیستم، که فقط قشر خاصی از مراسمات مذهبی استفاده می‌کنند. 

 حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: شما به نتایج پیمایش مطالعات دستگاه‌های رصدگر فرهنگی نگاه کنید می‌بینید بیش از ۸۰ درصد مردمان در مراسمات ماه محرم و ماه رمضان شرکت کردند. اینکه مردم را در یکجا جمع کنیم، کارنامه برای دستگاه‌های فرهنگی نیست! این همه برنامه در کل کشور برگزار می‌شود، که متعلق به تمام مردم است و مردم هم در آنها شرکت می‌کنند. 

رئیس ستاد مرکزی دهه کرامت با بیان اینکه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این ایام روی صحبتم با متولیان هیئت‌ها، مساجد و دستگاه‌های فرهنگی بود، توضیح داد: آنطور که بلد هستیم مراسمات عزاداری را برگزار کنیم، باید یاد بگیریم محتوا و مباحث معرفتی را در مراسمات جشن‌های اهل بیت (ع) در کنار جشن و سرور به مردم ارائه دهیم.

به گفته وی، به جشن‌های «زیر سایه خورشید» نگاه کنید، می‌بینید اجتماعات عظیمی را در ورزشگاه‌ها برگزار می‌کنند. جشن امام حسنی‌ها هم تجربه خوبی بود و مردم از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند. بنظرم اگر گنجایش ورزشگاه آزادی ۵۰۰ هزار نفر بود، ۵۰۰ هزار نفر استقبال می‌کردند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار