نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۴ با رونمایی از سه محصول فناورانه افتتاح شد

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و وزیر علوم زیمبابوه، آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۴ با رونمایی از سه محصول فناورانه شرکت‌های پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و آمون مورویرا، وزیر علوم زیمبابوه از سه محصول فناورانه که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری سازی شده‌اند رونمایی شد.

توانمندی در تولید کیت تشخیصی سندرم آنتی فسفولیپید

کیت تشخیص بیماری خودایمنی سندرم آنتی فسفولیپید که توسط یک شرکت دانش بنیان تولید و تجاری سازی شده است یکی از محصولات دانش بنیان حوزه سلامت بود که در این رویداد رونمایی شد. از ویژگی‌های این کیت می‌توان به تشخیص زودهنگام، پیش‌بینی و ارزیابی بیماری‌های خودایمنی لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و واسکولیت اشاره کرد.

مشتریان این محصول دانش بنیان را توزیع کنندگان تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دولتی و بخش خصوصی، آزمایشگاه بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تشکیل می‌دهند. این محصول دارای کیفیت و‌کارامدی همپای کیت‌های وارداتی بوده و کنترل کیفی آن از جمله حساسیت آنالیتیک و بالینی، اختصاصیت آنالیتیک و بالینی و پایداری قابل مقایسه با بهترین محصولات کشور‌های غربی است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کیت تشخیصی ایران‌ساخت می‌توان به سهولت دسترسی و کاهش هزینه‌های تشخیصی و درمانی در کشور اشاره کرد. 

تامین یک نیاز تحریمی حوزه سلامت

در پی تحریم‌های موجود، واردات بسیاری از کیت‌های تشخیصی در رابطه با بیماری‌های خودایمن، بسیار سخت و هزینه‌بر است؛ بنابراین، یک شرکت دانش بنیان در راستای خنثی سازی تحریم‌ها، رفع نیاز‌های واقعی کشور و ارزش آفرینی، در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌های خودایمنی گام برداشته و چهار کیت تشخیصی استراتژیک را برای اولین بار در ایران، محقق کرده است.

تولید این محصولات در داخل کشور باعث کاهش ۷۵ درصدی میزان ارزبری در این حوزه می‌شود.

حمل نیم‌تن بار به کمک ربات حمل بار ساخت داخل

در این رویداد همچنین از ربات حمل بار ساخت شرکت توسعه نرم افزار تنب، با قابلیت حمل ۵۰۰کیلوگرم رونمایی شد. حمل هوشمند و خودکار بار در خطوط تولید، انبارها، پایانه‌های لجستیکی و سایر زیرساخت‌های نیازمند جابجایی بار از کاربرد‌های این ربات است. از ویژگی‌های این ربات حمل بار می‌توان به استفاده از سامانه نرم افزاری کاملا بومی، خودران بودن کامل، قابلیت تشخیص هوشمند مسیر، شناسایی و جلوگیری از برخورد با موانع، برخورداری از سامانه مدیریت ناوگان رباتیک و کنترل ترافیک اشاره کرد.

تولید ترموپلاستیک ایران‌ساخت

یکی دیگر از محصولات رونمایی شده در این مراسم، ترموپلاستیک پلی یورتان بود که توسط یک شرکت تجاری‌سازی شده است. پلی یورتان‌های ترموپلاستیک که به عنوان TPU در صنعت شناخته می‌شوند، به عنوان یک الاستومر همه کاره با خواص منحصر به فرد از خاصیت ارتجاعی بالا وهمچنین استحکام مکانیکی بالا برخوردارند.

این محصول به دلیل خواص مکانیکی بالا در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله خودرو سازی، نظامی، الکتریکی، صنعتی و بهداشتی کاربرد‌های فراوانی داردکه به دلیل پیچیدگی‌های تولید در کشور تاکنون تولید نشده است. با توجه به واردات این محصول که در سال ۱۴۰۱ در حدود ۷۰۰ تن بوده، در صورت جایگزینی کامل محصول وارداتی با محصول داخلی، سالانه حداقل دو میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار