در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود ناوگان امدادی جدید به کشور

رییس جمعیت هلال‌ احمر از ورود ناوگان امدادی جدید به کشور خبر داد.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات هلال احمر اظهار کرد: در یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم. بخشی از این اقدامات و دستاوردها برای اولین بار در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله هلال احمر به دست آمده است. هلال احمر در سایر عرصه‌ها نیز عملکرد بین المللی خوبی داشته و با ۲۴ کشور توافق نامه همکاری به امضا رسانده است.برای ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است. باشگاه باور را با کمک سازمان جوانان ایجاد کردیم که به همراه خانه های هلال به عنوان یک الگوی موفق به صلیب سرخ ارائه شده است. کانون دانش آموزی را از ۸ هزار به ۶۸ هزار کانون رساندیم و حدود ۲۰۰ هزار طلبه داوطلب داریم که در حال آموزش آنها هستیم.

ظرفیت انبارهای هلال احمر چه قدر است؟

او در ادامه تصریح کرد: انبارهای هلال احمر  نیاز به تقویت جدی داشته و دارند ، اما هیچ وقت اجازه نخواهیم داد مردم دست خالی بمانند. انبارها از دارو و وسایل  مورد نیاز مردم در حال بروز رسانی هستند. 

سال گذشته ۱۰ هزار امدادگر قرار بود استخدام شوند این  موضوع به کجا رسید؟

کولیوند گفت: ما بحث سازماندهی امدادگر‌ها را داشتیم که همگی بیمه شدند و مراحل اولیه کار آن‌ها انجام شده است و امیدوارم امسال هم بتوانیم مابقی کار‌های این افراد را انجام دهیم. ما دو بخش نیرو داریم که یک بخش امدادگر‌ها داوطلب هستند که تعداد آن‌ها ۳ میلیون نفر است و جدا از امدادگران ثابت در پایگاه‌ها هستند و منظور از امدادگران سامان یافته، همین نیرو‌های ثابت است. انشالله با سازماندهی تعداد بیشتر این افراد پایگاه‌های امداد نجات ارتقا خواهند یافت.

امسال پایگاه امدادی  جاده‌ای افرایش می‌یابد؟

او ادامه داد:ما نیاز به تعداد زیادی پایگاه داریم و به همین دلیل حدود ۳۰۰ آمبولانس  و ۶۰۰ خودروی نجات هم وارد کشور کردیم و تا هفته آینده وارد مدار می‌شود، ۱۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تا آبان ماه وارد کشور خواهد شد تا نیرو‌های امدادی تقویت یابد. علاوه بر این در حال تقویت ناوگان هوایی خود هستیم و تجهیزات امدادی را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

زمان رسیدن امدادگر در جاده‌ها چه قدر است؟

رییس جمیعت هلال احمر گفت:بسته به نزدیکی پایگاه به محل حادثه امدادگر‌ها حضور دارد، حتی زیر ۱۵ دقیقه به محل می‌رسند.در محلی که پایگاه نداریم از امداد هوایی استفاده می‌کنیم. این مشکل در تمام دنیا وجود دارد، اما ما در تلاش هستیم این مشکلات را بیش از پیش حل کنیم.دستورالعمل جدیدی را با سازمان مدیریت بحران تنظیم کردیم که آن‌ها ساماندهی شوند. 

او در پایان بیان کرد:در خصوص غزه گله‌مند هستیم و علاقه‌مند بودیم صلیب  سرخ یک اقدام عملی هم انجام دهد چرا که آیندگان این سوال برایشان پیش خواهد آمد که این افراد در طول تاریخ چه کار انجام دادند.زیرا با گذشت زمان و نامه های پی در پی ما در خصوص غزه پاسخی ندیدم.

خبرنگار:عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید یه ایرباس ۳۸۰ بخریم و تبدیلش کنیم هواپیمای باری و آب پاش برای مواقع ضروری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنام خدا
با سلام
قیمت زمین و مسکن و خودرو را چندین برابر قیمت فعلی پایین بیاورید و هر روز به بهانه افزایش قیمت های داخلی و جهانی قیمت ها را بالا نبرید. مافیا را با استفاده
از جوانان نخبه ایرانی و سپاه ریشه کن نمایید. به هر ایرانی سرپرست خانوار حداقل 200 متر زمین رایگان اختصاص دهید.دست از این بازی ها بردارید و خجالت بکشید.
آخرین اخبار