کشت ۶۰۰ هزار بوته نشاء گل فصلی در محل گلخانه شهرداری

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت : برای اولین بار در امسال با عنوان کشت بهاره، ۶۰۰ هزار بوته نشاء گل فصلی در محل گلخانه این سازمان تولید، بهره‌برداری و توزیع شد.

کامجو غلامی رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت : تولید و توزیع ۶۰۰ هزار بوته نشاء گُل فصلی کشت بهاره بین مناطق هشت‌گانه شهرداری کرمانشاه انجام شد.

وی با بیان اینکه تولید نشاء گل فصلی به صورت ۲ بار در سال و به عنوان کشت بهاره و پاییزه در گلخانه چهار هزار متری مخصوص کشت نشاء گل فصلی سازمان صورت می‌گیرد، ادامه داد: کاشت گل‌های فصلی در فضای سبز شهری علاوه بر افزایش زیبایی بصری و طراوت محیط، ارتقای سطح نشاط و شادابی بین شهروندان را همراه دارد.

غلامی گفت: در سال جاری مانند سال‌های گذشته کاشت گل‌های فصلی، فرش‌گل در بوستان‌ها، میادین و بلوار‌ها در دستور کار سازمان و فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری قرار دارد.

وی افزود: تولید نشاء فصلی در گلخانه این سازمان سالانه ۲۰ میلیارد ریال برای شهرداری کرمانشاه صرفه‌جویی مالی به همراه دارد و باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی اقتصادی برای شهرداری کرمانشاه شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: تولید انواع درختچه زینتی شامل، انواع رُز، یاس هلندی، شمشاد، پیراکانتا، زرشک زینتی به تعداد ۲۵ هزار گلدان به منظور توزیع و کاشت در سطح مناطق هشت‌گانه شهرداری نیز از دیگر تولیدات گلخانه این سازمان است.

غلامی ادامه داد: با وجود همه کمبود‌ها و موانع تمام تلاش و توان خود را در راستای ایجاد و گسترش فضای سبز شهری بکار می‌گیریم و امیدواریم شهروندان عزیز نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا یاریگر ما باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار