نماینده پارلمان آمریکا خواستار دستگیری نتانیاهو شد

تنها نماینده فلسطینی آمریکایی کنگره آمریکا از دادگاه لاهه خواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بازداشت کند.

رشیده طلیب، نماینده دموکرات ایالت میشیگان از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم را در پی حمله به رفح و اشغال گذرگاه رفح صادر کند.

براساس گزارش القدس العربی، طلیب تنها فلسطینی آمریکایی در کنگره گفت که با تهاجم مستمر به شهر رفح هیچ مکان امن برای فلسطینی‌ها در غزه وجود ندارد. او دلیل ادامه داشتن جنگ را نیز اینگونه بیان کرد که نتانیاهو تا زمانی که درگیری‌ها ادامه دارد، در سمت خود باقی خواهد ماند.

طلیب در بیانیه‌ای گفت: من از دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهم که دستور بازداشت سریع نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیلی را صادر کند تا در نهایت آنها را در قبال این نسل‌کشی مورد بازخواست قرار دهد.

این نماینده مترقی همچنین درخواست خود را برای آتش بس و قطع کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی مجددا تکرار کرد. او افزود: اکنون واضح‌تر از همیشه است که ما باید به تمام کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم آپارتاید اسرائیل پایان دهیم و از رئیس‌جمهور جو بایدن بخواهیم آتش‌بس فوری و دائمی را که شامل خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه و آزادی همه اسرا باشد، تسهیل کند.

طبق گزارش‌ها، دادگاه لاهه حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه او را در نظر گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که دادگاه به دلیل افزایش اتهامات جنایات جنگی در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، هفته‌ها در حال بررسی صدور حکم بازداشت است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار