بکارگیری حدود بیش از ۱۳ هزار دستگاه تمام الکترونیک رای گیری در تهران

فرماندار تهران گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۱۳ هزار دستگاه تمام الکترونیک جهت اخذ رای بکار گیری می‌شود.

احمد قیومی فرماندار تهران گفت : یکی از اقدامات مهم در سرعت بخشیدن به امر انتخابات و بکارگیری دستگاه‌های الکترونیک اخذ رای است که جهت رفاه مردم روز جمعه در شعب اخذ رای مستقر خواهند شد.

وی اظهار کرد: سرعت، دقت و امانتداری از ویژگی‌های انتخابات تمام الکترونیک است و برای جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر تهران باید متفاوت از قبل، شرایط رای گیری انجام می‌دادیم تا مردم در فضایی امن رای بدهند.

فرماندار تهران در خصوص چیدمان این دستگاه‌ها نیز گفت: در تمامی شعبات اخذ رای این دستگاه‌ها وجود دارد که بر اساس میزان رای و حضور مردم پیش بینی‌ها صورت گرفته و بطور میانگین در هر شعبه اخذ رای حداقل ۲ دستگاه وجود دارد و در شعبی همچون حسینیه ارشاد بدلیل جمعیت زیاد پیش بینی حدود ۱۰ دستگاه را کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تلاش داریم در انتخابات تمام الکترونیک کمترین زمان از مردم گرفته شود و تمامی تمهیدات در زمینه امنیت و آرامش مردم انجام شده است.

معاون استاندار و فرماندار تهران افزود: رای دهندگان به جای نوشتن کد داوطلبان روی برگه رای، اسامی و کد ۳۲ نفر نامزد حوزه انتخابیه تهران که ۲ رقمی است را بر روی صندوق الکترونیک می‌بینند و می‌توانند در محل پیش‌بینی شده اسامی و کد ۱۶ نفر را انتخاب و ثبت کنند که در این لحظه مشخصات و کد داوطلب مشاهده می‌شود و رای دهندگان پس از اطمینان خاطر از انتخاب خود، دکمه اتمام رای گیری را بزنند.

به گفته وی، پس از ثبت رای در پایین صندوق، رای داده شده چاپ و در پشت شیشه قابل مشاهده است و دوباره به صندوق بر می‌گردد و پس از طی این مراحل، رای دهندگان باید به متصدی شعبه مراجعه کرده و کارت را تحویل داده و مدرک هویتی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۱۶ نماینده از سوی مردم از میان ۳۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخاب می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار