افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: میزان تولید گل محمدی در این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اسماعیل قربانی مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به این که امسال میزان سطح زیر کشت گل محمدی در گناباد با ۲ هکتار افزایش نسبت به سال قبل به ۵۰ هکتار رسید، گفت: از مجموع ۵۰ هکتار زیر کشت این محصول ۴۸ هکتار، بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطح زیر کشت گل محمدی تولید این محصول در گناباد نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به این که برداشت گل محمدی در شهرستان گناباد از ۲۵ فروردین ماه امسال آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد گفت: افزون بر ۱۴۰ تن گل محمدی‌تر از این زمین‌ها برداشت می‌شود.

قربانی افزود: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری است و متوسط تولید برگ گل محمدی در هر هکتار سه تن است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد گل محمدی برداشتی گناباد در صنعت گلاب‌گیری و باقی مانده آن به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شهرستان گناباد و از جمله بخش کاخک که در منطقه بی‌نظیر است تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا است که این مساله افزون بر تاثیر در ارتقای کیفیت عصاره (اسانس) و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در این شهرستان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار