شرافتی:

ایران تلاش کرده است تا میزبان شایسته ای برای مهاجرین باشد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با سرکنسول افغانستان در مشهد دیدار کرد.

دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در محل این اداره به درخواست رسمی کنسولگری کشور افغانستان در مشهد و با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه برگزار شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در این نشست با اشاره به محدودیت ها و مشکلات،وجود تحریمهای ظالمانه و فقدان کمکهای سازمانهای بین المللی به جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش نموده است تا با رویکرد بشردوستانه میزبان شایسته ای برای مهاجرین و پناهندگان افغانستانی باشد.

حسین شرافتی در ادامه افزود:با شکل گیری سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اتباع در قالب طرحها و برنامه های مختلف اجرایی شده است و دو رویکرد برخورد قانونی با اتباع غیرمجاز و تسریع و تسهیل خدمات، همسو با سیاستهای سازمان ملی مهاجرت برای اتباع  مجازی که بصورت موقت در کشور اقامت دارند در دستور کار قرار دارد.

سرکنسول افغانستان در مشهدمقدس در این نشست از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین و پناهندگان افغانستانی قدردانی  کرد و از برخورد قانونی و طرد اتباعی که بصورت غیرمجاز وارد ایران شده اند حمایت نمود.

جابر انصار در ادامه با اشاره به نگاه انسان دوستانه و اخلاق مدارانه جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین و پناهندگان، اذعان داشت: امروزه جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در منطقه و جهان جایگاه مهم و ویژه ای را دارا می باشد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه برخی از موضوعات  اداری و کنسولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار