متقی:

به دنبال خودکفایی هستیم

سرپرست وزارت امور خارجه با اعضای کمیته مشورتی سازمان ملل در امور مالی و اداری دیدار و گفتگو کرد.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با اعضای کمیته مشورتی سازمان ملل در امور مالی و اداری و نمایندگان یوناما دیدار کرده است. 

امیرخان متقی در این دیدار در مورد نمایندگی ‎افغانستان در این سازمان، موثریت کمک‌های بشری و امکان‌پذیری حمایت از پروژه‌های انکشافی در افغانستان گفتگو کرده است. سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با اعضای کمیته مشورتی سازمان ملل در امور مالی و اداری گفت ما خواستار اتکا به کمک‌های بشری بلند‌مدت نیستیم، بلکه با تطبیق پروژه‌های زیربنایی می‌خواهیم اقتصاد ملی افغانستان به خودکفایی برسد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان رشد کسب و کارهای متوسط، توجه به پروژه‌های انکشافی، ارایه بدیل کشت برای دهقانان و محدود نشدن به کمک‌های بشری را از اولویت‌های خود خوانده است. 

وی گفته است، با وجود جنگ‌های چندین‌ساله و بی‌ثباتی‌ها، زمینه تطبیق پروژه‌های تاپی، کاسا -۱۰۰۰، افغان ترانس و پروژه‌های بزرگ خط‌ آهن در کشور فراهم شده است. 

از سویی هم، مسئول کمیته مشورتی سازمان ملل در این دیدار هدف از سفر این کمیته به افغانستان را ارزیابی امور یوناما و تعیین اولویت‌های مردم افغانستان عنوان کرده است. 

اعضای این کمیته با ستایش از دست‌آورد‌های طالبان در بخش‌های مختلف گفته است، در نظر دارند که برای ارزیابی وضعیت، به برخی از ولایت‌های افغانستان نیز سفر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار