افزایش ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذرربایجان غربی از افزایش ۱۲.۳۶ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در فروردین ماه امسال‌ خبر داد.

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری در مجموع بیش از ۳۷۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۳۳۴ هزار و ۶۶۱ مسافر بود، رشد  ۱۲.۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. 

ایرج دست نشان با اشاره به اینکه ۲۴ ساعته شدن مرز‌ها تاثیر مثبتی در افزایش تردد‌ها و جابجایی مسافر دارد، تصریح کرد: مجموع مسافر ایرانی و خارجی ورودی به کشور از پایانه‌های مرزی استان در فروردین ماهه سال جاری ۱۹۹ هزار و ۸۰۱ مسافر و تعداد خروجی نیز ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ مسافر است. 

وی اظهار کرد: در این مدت بیشترین تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان نیز در پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۱۲۲ هزار تردد مسافر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خود رشد ۴.۵۰ درصدی دارد. 

دست نشان ادامه داد: پایانه مرزی رازی با بیش از ۱۱۴ هزار تردد مسافر ایرانی و خارجی در این مدت در جایگاه دوم بیشترین تردد پایانه‌های مرزی ۵ گانه استان را دارد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاثیر توسعه پایانه‌های مرزی در پیشرفت استان را نیز یادآور شد و افزود: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور و استان به ارمغان آورند که این اداره‌کل در سالجاری اهتمام ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.