غرباوی:

نهاد‌ها و شرکت‌ها به توسعه ورزش جانبازان و توان‌یابان در خوزستان کمک کنند

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان خوزستان گفت: از نهاد‌ها و شرکت‌های موجود در استان انتظار داریم که به توسعه ورزش جانبازان و توان‌یابان در استان کمک کنند.

ابراهیم غرباوی دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان خوزستان گفت:عملکرد درخشان کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی به ویژه خوزستانی ها، سطح انتظارات را از ورزش جانبازان و توان‌یابان بالا برده بنابراین برای گسترش این رشته و معرفی آن به مخاطبان، نیازمند کمک و همراهی سازمان‌ها و شرکت‌ها هستیم.

وی افزود: ورزشکاران بسیار مستعدی در استان وجود دارد که در صورت حمایت، می‌توانند پیراهن تیم ملی را به تن کرده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

دبیر هیات ورزش جانبازان و توان یابان خوزستان گفت: اکنون ورزشکاران بسیاری از استان در معیت تیم ملی بوده و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در می‌آورند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی رقابت‌های المپیک و حضور چندین ورزشکار از استان در این پیکارها، انتظار داریم مثل گذشته حمایت بیشتری از این افراد صورت گیرد تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

رقابت چهار ورزشکار خوزستانی با دیگر رقبای خود در مسابقات جهانی

غرباوی گفت: با تشخیص کادر فنی تیم‌های ملی، چهار ورزشکار استان به همراه ۲ مربی در مسابقات جهانی پارا دو و میدانی که طی روز‌های ۲۳ اردیبهشت تا ۹ خردادماه در ژاپن برگزار می‌شود، حضور دارند.

وی اضافه کرد: امان الله پاپی، هاشمیه متقیان، الهام صالحی و صادق بیت‌سیاح از خوزستان پیراهن تیم ملی را در این مسابقات به تن می‌کنند همچنین مهدی پارسی و زهرا کرم‌زاده به عنوان مربی، تیم ملی ایران را در مسابقات همراهی می‌کنند.

دبی هیات خوزستان با بیان اینکه خانم متقیان در ماده‌های پرتاب دیسک و نیزه با دیگر حریفان خود به رقابت می‌پردازد اظهار کرد: همچنین پاپی و بیت سیاح در ماده پرتاب نیزه و خانم صالحی در ماده پرتاب دیسک به مصاف دیگر رقبای خود می‌روند.

غرباوی با اشاره به نگاه بسیار خوب و مثبت فدراسیون به ورزشکاران استان گفت: عملکرد درخشان ورزشکاران استان در بازی‌های پاراآسیایی، در کسب جایگاه سوم ایران در این رقابت‌ها بسیار موثر بود بنابراین امیدواریم این روند در بازی‌های جهانی و پاراالمپیک تکرار شود.

وی بیان کرد: مسابقات جهانی پارادو و میدانی از اعتبار بالایی برخوردار بوده و امید است که ورزشکاران خوزستانی در این رقابت‌ها مثل همیشه نتایج ایده آلی کسب کنند.

بر اساس این گزارش حدود ۱۵ درصد از سبد مدالی ایران در بازی‌های پارا آسیایی متعلق به ورزشکاران استان خوزستان بود که در نوع خود جالب توجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.