اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات شورای توسعه تشکل‌های مردم نهاد در قزوین

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در راستای معرفی و حمایت از حرکت های مردمی، مصوبات شورای توسعه تشکل‌های مردم نهاد به صورت کامل اجرا شده است.

محمد خورشیدی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان و تشکل‌های مردم نهاد استان گفت: دولت سیزدهم به حرکت‌های مردمی، اثرگذار و تصمیم ساز نگاه مثبتی دارد و از همان ابتدای کار حمایت و تسهیل اقدامات این مجموعه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته توسعه، توانمندسازی، تخصصی‌سازی و ساماندهی تشکل‌ها اصلی‌ترین ماموریت ما در این حوزه بود که در این راستا ۲۴ جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برگزار و ۱۰۰ درصد مصوبات آن اجرا شده است.

خورشیدی بیان کرد: سال گذشته با ۵۵ درخواست تأسیس، تمدید، تطبیق و ارتقاء در استان موافقت شد، همچنین با پیگیری و ۲۹۹ استعلام از دستگاه‌های متولی، ۳۰ اعتبارنامه و پروانه فعالیت صادر شده است، بقیه موارد نیز در سال جدید اجرایی می‌شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۸ دوره آموزشی با هدف توانمندسازی و تخصصی سازی سمن‌ها و همچنین بیش از ۴۰ همایش، نشست جمعی و تخصصی با اقشار مختلف و تشکل‌های مردمی در استان برگزار شده است.

خورشیدی گفت: در سال ۱۴۰۲ در راستای رفع مشکلات و آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با سمن‌ها ۲۱ بازدید حضوری و ۲۲ مورد مکاتبه با دستگاه‌های مربوطه در راستای معرفی و حمایت از تشکل‌ها صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.