سالانه ۱۰ میلیون تن گندم مورد نیاز واحد‌های نانوایی است

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون تن گندم مورد نیاز واحد‌های نانوایی است که با پرداخت یارانه نان، امکان کاهش وجود دارد.

عطاالله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون تن گندم مورد نیاز واحد‌های خبازی است که سال گذشته در تامین گندم نان کشور  به خودکفایی رسیدیم.

به گفته او، بار‌ها اعلام کرده ام که اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان اثر مّسکنی در حل مشکلات این بخش دارد و تنها راهکار اساسی این حوزه، آزادسازی نرخ نان است.

هاشمی ادامه داد: با آزادسازی نرخ آرد و نان و پرداخت یارانه مستقیم به خانوارها، جلوی سوء استفاده‌های احتمالی نظیر فروش آرد در بازار آزاد یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها گرفته می‌شود، درحالیکه به رغم اجرای طرح هوشمندسازی، متخلفان راهکار‌هایی برای استمرار تخلفات دارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با اجرای طرح آزادسازی نرخ آرد و نان برآورد می‌شود که مصرف گندم واحد‌های نانوایی حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد که این امر در تامین گندم مورد نیاز کشور در داخل و بی نیازی از واردات اثر گذار است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگه چند میلیون جمعیت داریم که ده میلیون تن برنج و ده میلیون تن نون و ده میلیون تن هم حبوبات و روعن و گوشت مصرف میکنیم ؟؟؟
آخرین اخبار