عدم احراز سلامتی روغن خام وارداتی پس از نمونه برداری و آزمایش‌های متعدد

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: محموله روغن خام وارداتی برای انجام اقدامات قضائی توقیف شد.

شائبه هایی در فضای مجازی مبنی بر توزیع روغن خام آلوده در کشور منتشر شده است که با بررسی های انجام گرفته شده مشخص گردید تا این روغن در بازار ایران توزیع نشده است. 

در این خصوص سازمان غذا و دارو جوابیه ای مبنی بر عدم توزیع این روغن صادر کرده است.

یوسف صادقیان مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: یک محموله روغن خام در سال ۱۴۰۰ وارد گمرک هرمزگان شده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دلیل مغایرت در میزان دفع آفات نباتی این کالا مجوز ترخیص را نتوانست اخذ کند. 

وی بیان کرد: صاحب این کالا درخواست نمونه برداری مجدد را کرده و با توجه به استراتژیک بودن آن سازمتن فذا و دارو با این درخواست موافقت به عمل آورد. 

صادقیان ادامه داد: سه مرحله نمونه برداری مجدد و ۵ بار آزمایش بر روی این روغن خام انجام شد که در تمامی مراحل عدم سلامت کالا از نظر میزان دفع آفات نباتی محرز و دستور عدم ترخیص و توقیف محموله داده شده است. 

وی تاکید کرد: آزمایش‌های لازم در خصوص این روغن در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تیز انجام شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که سلامتی این محموله محرزنشده و اقدامات قضائی در این خصوص انجام شده است.

 
خبرنگار:حمید جنیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار