عدم فعال سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران

معاون فنی پلیس فتا فراجا اعلام کرد: عدم فعال سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیر مجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام رسان‌ها می‌باشد.

سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تایید دومرحله‌ای و استفاده از رمز و پسورد‌های آسان و قابل حدس است.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضا محرمانه افراد، فریب خورده؛ زمینه اخاذی و باج گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می‌نمایند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست: با استفاده از رمز‌های پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه‌های اجتماعی، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام رسان‌های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب (Account) گزینه تایید دو مرحله‌ای (two- stepverification) را انتخاب نموده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام نمایند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام سایبری به هموطنان توصیه نمود: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۲:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
زیاد زور نزنین اول از همه گوگل اطلاعات شما رو هک میکنه. حتی آمار اثر انگشت ها رو هم داره. تصاویر ویدیو ها و حتی صدای شما رو با گوشی ضبط میکنه.
آخرین اخبار