فرسایش خاک با آتش زدن کاه و کلش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر گفت: آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی فرسایش خاک را به همراه دارد.

مجتبی عبادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر گفت: نظر به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی ، درسطح شهرستان و ضرورت پیشگیری از آتش زدن کاه وکلش ، کارگاه آموزشی آشنایی با تاثیرات مخرب زیست محیطی ناشی از آتش زدن کاه و کلش با حضور ریش سفیدان و کشاورزان در محل جهاد کشاورزی رامشیر برگزار گردید. 

او می‌گوید: از ظرفیت ریش سفیدان ، شیوخ و بزرگان جهت فرهنگ سازی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش استفاده و تمامی جوانب این عمل که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد و روش های جمع آوری و بهره برداری از بقایای محصولات کشاورزی آموزش داده شد . 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر ادامه داد: آلودگی های محیط زیست و بروز بیماری های تنفسی به خصوص برای کودکان و سالمندان و عموم مردم ، تخریب زیستگاه حیات وحش و تخریب چرخه حیات منطقه ، فرسایش خاک از مهمترین عوارض جبران ناپذیر سوزاندن کاه کلش در مزارع است.

 عبادیان ضمن اشاره به اینکه طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک ، آتش زدن کاه و کلش جرم بوده از همه کشاورزان خواستار رعایت تمامی موارد زیست محیطی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش شده و در صورت مشاهده هر گونه آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در راستای ایفای وظیفه قانونی خود متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.