قطر خواهان اقدام بین‌المللی فوری برای جلوگیری از نسل کشی در رفح شد

وزارت امور خارجه قطر نسبت به خطرات حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه و کوچاندن اهالی آن هشدار داد.

به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: بمباران شهرداری رفح، حمله به گذرگاه زمینی آن و تهدید به کوچاندن شهروندان فلسطینی از پناهگاه‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان تحرکات فوری بین‌المللی در راستای ممانعت از حمله به شهر رفح و جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی و محافظت کامل از غیرنظامیان هستیم.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: کوچاندن غیرنظامیان از شهر رفح نقض خطرناک قوانین بین‌المللی بوده و بحران انسانی در نوار غزه را چند برابر می‌کند.

 کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند.

گوترش برهه کنونی را لحظه تعیین کننده‌ای برای مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی و سرنوشت کل منطقه خواند.

این مقام سازمان ملل در این بیانیه هشدار داد: بدون آتش بس، آزادی اسرای اسرائیلی در غزه در کار نخواهد بود و باعث حمله ویرانگر در رفح خواهد شد.

گوترش در ادامه این بیانیه، حمله تمام عیار به رفح را فاجعه انسانی، اشتباهی راهبردی، فاجعه سیاسی و کابوس بشردوستانه توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار