در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امسال هزینه‌های پست کتاب‌ برای خریداران رایگان خواهد بود؟

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: اگر امسال منابع مالی به طور کامل تامین نشود، ممکن است خریدار هزینه اندکی از پست را بپردازد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه جلسات هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره درباره عدالت فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفته بود، هر فرد ایرانی در هر نقطه‌ای از کشور می‌تواند با ورود به سامانه فروش مجازی کتاب، کتاب را با تخفیف خرید کند و به صورت رایگان در منزل تحویل بگیرد. سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب دریافت کردند، امسال هم این کار ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم با استقبال مردم مواجه شود.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا کتاب‌هایی که در بستر مجازی نمایشگاه کتاب به فروش می‌رسد، از تخفیفات بیشتری نسبت به فروش حضوری برخوردار است؟ گفت: خیر، تخفیفات بخش مجازی کتاب‌ها همانند تخفیفات بخش حضوری است. نمایشگاه کتاب هزینه ارسال را تا سقفی می‌پردازد، که نیاز به پرداخت مبلغ پست از سوی خریدار نیست. سال گذشته هزینه پست را خریدار پرداخت نمی‌کرد.

احمدوند ادامه داد: اگر امسال منابع مالی به طور کامل تامین شود، تمام هزینه‌های پست خریدار رایگان خواهد بود. اما اگر منابع مالی به طور کامل تامین نشود، ممکن است هزینه اندکی از پست از خریدار دریافت شود. هر ساله نمایشگاه کتاب تهران بخشی از هزینه‌های پست کتاب‌های خریداری شده بخش مجازی را تقبل می‌کند. امیدوارم امسال بتوانیم هزینه‌های پست نمایشگاه را بپردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار