خراسان جنوبی، استان برتر کشور در تولید برق پاک

خراسان جنوبی بر اساس ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی و مصرف استان، رتبه برتر کشور در تولید برق پاک را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در بیست و یکمین همایش سالانه ایمنی گفت: ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی استان هم اکنون ۲۸.۵ مگاوات است که به نسبت مقدار مصرف استان، خراسان جنوبی از نظر تولید برق پاک، رتبه برتر استان‌های کشور را به خوداختصاص داده است.

دادگر همچنین با بیان اینکه با اقدامات وزارت نیرو در سال گذشته، ۱۴۰ برنامه برای جلوگیری از خاموشی در تابستان اجرا شد افزود: امسال ۱۸۰ برنامه و اقدام پیش بینی شده است که تمامی حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزرات نیرو برای کاهش مصرف برق در تابستان امسال، راه اندازی پویش "با انرژی" یا طرح ۱۵۲۱ است گفت: این طرح از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۱ هفته ادامه دارد که در قالب آن، هر خانوار که بتواند، مصرف برق خود را ۱۵ درصد در این بازه کاهش دهد از جوایز ارزشمندی همچون خودرو به قید قرعه برخوردار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با قدردانی از تلاش نیرو‌های تأمین و توزیع برق استان گفت: ۹۹.۹ درصد مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت برق بهره مندند و تنها ۱۹ روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار باقی مانده است که به شبکه سراسری برق متصل شوند.

عباس زاده با بیان اینکه ۶۷۱ کیلومتر شبکه برق را در ۲ سال اخیر در خراسان جنوبی اجرا شده است افزود: هم اکنون نیز پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک افتتاح شده و پست شهرک صنعتی طبس و شاهکوه نهبندان در دست اقدام است که پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با پیگیری وزارت نیرو تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

در بیست و یکمین همایش سالانه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق استان، ضمن تأکید بر رعایت ایمنی از سوی کارکنان و نیروی برق استان، از افراد نمونه که فعالیت‌های شاخص دارند قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.