صیاد بره وحشی در اقلید در دام گرفتار شد

متخلف زیست محیطی به جرم زنده گیری یک بره وحشی در شهرستان اقلید دستگیر شد.

علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید با بیان اینکه در منطقه شکار ممنوع بصیران یک نفر متخلف به جرم زنده گیری یک فرد بره وحشی دستگیر شد، اظهار کرد: ماموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با گشت و کنترل منظم در منطقه شکار ممنوع بصیران بر همه جوانب و رفت و آمد‌ها در این منطقه نظارت دارند.

او در این زمینه افزود: پرونده این متخلف در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

نجاتی، با هشدار نسبت به آسیب‌های وارده به محیط زیست بر اثر شکار و صید بی رویه گفت: محیط زیست در معرض آسیب قرار دارد موضوعی که اگر ادامه یابد به معنی نابودی حیات وحش است از این رو خودداری از وارد کردن آسیب به حیات وحش یک ضرورت محسوب می‌شود. 

او بیان کرد: شکار بی رویه، صید خارج از ضابطه، سوزاندن و قطع درختان برای تهیه زغال و هیزم، قطع درختان برای تولید الوار و مصالح ساختمانی و صنعتی و گسترش بی‌رویه شهر‌ها و کارخانه‌ها از اصلی‌ترین عوامل نابودی و تخریب زیست بوم هاست. 

این مقام مسئول اضافه کرد: شکارچیان غیرمجاز از جمله آفت‌های حیات وحش به شمار می‌روند که زیست بوم را با خطر جدی روبرو و لطمه‌های جبران ناپذیری بر پیکره این حوزه وارد کرده اند. 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید یاد آور شد: مردم هر گونه تخلف زیست محیطی در حوزه شهرستان اقلید را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما هم ی بره وحشی داریم تو خونمون حالا اگه راس میگین بیایییین ما هم بگیرین
آخرین اخبار