دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا:

۵۰ هزار دلار به ایران کمک کردیم/ درخواست پیوستن سپک تاکرا به IOC را داده ایم

بن قادر گفت: فدراسیون بین المللی سپک تاکرا ۵۰ هزار دلار و ۲۰۰ توپ و تشک برای برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا به ایران داده است.

عبدالحلیم بن قادر دبیر کل فدراسیون جهانی سپک تاکرا و رئیس کنفدراسیون آسیا در نشست خبری با حضور خبرنگاران در کمیته ملی المپیک گفت: تشکر می‌کنم که به این نشست آمدید و از طرف فدراسیون جهانی سپک تاکرا از شما قدردانی می‌کنم.

او ادامه داد: من از طرف بدنه اجرایی فدراسیون بین المللی سپک تاکرا به ایران آمدم. با وزیر ورزش و جوانان که قبلا رئیس کمیته ملی المپیک ایران بود، ملاقات داشتم و با وجود اینکه تعطیلات بود، افتخار داد که با او گفتگو داشته باشم. دیدن وزیر عالی بود و برخورد صمیمانه او و دیگر مسئولان نمایانگر سنت و فرهنگ کشور غنی ایران بود. فراموش نمی‌کنم مجلس و وزارت ورزش به گرمی از من استقبال کردند و جزو افتخاراتم در ۲۰ سال حضورم در ورزش است.

سپک تاکرا ایران در ۱۰ سال آینده رکوردشکنی در جهان خواهد داشت

عبدالحلیم بن قادر در مورد وضعیت سپک تاکرا در ایران گفت: ملاقاتی با وزیر ورزش داشتم که قرار بود ۳۰ دقیقه باشد، اما دو ساعت زمان برد و من به وزیر ورزش ایران در مورد توسعه این رشته توضیح دادم. انجمن سپک تاکرا ایران رشد قارچ گونه داشته است. قبلا فقط تهران فعال بود، اما اکنون ۲۵ استان فعال شده‌اند. ورزشکاران ایران کلاس جهانی دارند و اعتقاد دارم تیم ملی سپک تاکرا ایران در ۱۰ سال آینده رکوردشکنی در جهان خواهد داشت.

 ایران یک کشور امن است 

دبیرکل فدراسیون جهانی با اشاره به برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا در ایران تاکید کرد: آقای وزیر قول حمایت از مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا که در ایران برگزار می‌شود را داد. از ۱۲ تا ۱۷ آگوست همه ورزشکاران آسیایی حاضر خواهند شد. ۱۲ کشور شرکت کردند. باید آکادمی ورزش ایران راه اندازی شود. ایران یک کشور امن است و باید همه کشور‌ها گرد هم بیایند و سطح تفکر در حمایت از ایران تغییر کند.

او در مورد ورود سپک تاکرا به کمیته بین المللی المپیک تصریح کرد: آکادمی بین المللی جهانی در ایران تاسیس کنیم. مزیت تاسیس این آکادمی داشته باشد این است دوره‌های بین‌المللی و داوری برگزار کنیم و دوره مدیریتی برگزار کنیم تا رهبران خوبی تربیت کنیم و ارتقای دانش داشته باشیم. اگر تلاش می‌کنیم به IOC ملحق شویم باید حاکمیت صحیح داشته باشیم.

بن قادر در مورد اقداماتی که در بازدید از ایران انجام داد، گفت: در بازدیدی که از سپک تاکرای ایران داشتم از سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا درخواست کردم تعداد کرسی‌های ایرانی‌ها را افزایش دهند. حجاب و پوشش زنان ایرانی مهم است و از کشور‌ها خواستم زنان ایرانی را با همین پوشش بپذیرند. همچنین خواستم یک وکیل حقوقی از ایران در بدنه فدراسیون جهانی و آسیایی باشد که آقای روحانی به کمیته حقوقی ملحق می‌شود.

درخواست به رسمیت شناختن و الحاق به کمیته بین المللی المپیک ارسال کردیم

او افزود: دیروز با دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران ملاقات کردم و توسعه این رشته را توضیح دادم و از این ملاقات خرسندم. او تحت تاثیر گزارش ما قرار گرفت. ۶۰ کشور عضو داریم و درخواست به رسمیت شناختن و الحاق به کمیته بین المللی المپیک ارسال کردیم و از کمیته ملی المپیک ایران درخواست کردیم که در این راه ما را حمایت کنند.

بن‌قادر در پاسخ به این پرسش که فدراسیون جهانی چه امکاناتی برای برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا در اختیار ایران قرار می‌دهد؟ تصریح کرد: فدراسیون بین المللی ۵۰ هزار دلار و ۲۰۰ توپ و تشک برای برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا به ایران داده است. هزینه گمرک و ورود تجهیزات را انجمن سپک تاکرا ایران باید بدهد و تلاش کند که هزینه گمرک شامل این تجهیزات نشود.

او در مورد نحوه جهانی شدن سپک تاکرا برای ورود به المپیک تاکید کرد: ۶۰ کشور داریم و کشور‌های بیشتری نیاز داریم تا به مسابقات جهانی و آسیایی بیایند. روی قاره آفریقا کار می‌کنیم و ۱۰ کشور را ترغیب کرده‌ایم که فدراسیون داخلی تاسیس کنند. در اروپا هم ۱۰ کشور نظیر آلمان، سوییس، انگلیس، ایتالیا و فرانسه هستند و تعداد کشور‌های اروپایی بیشتر هم خواهند شد. ایران در آسیا میانه باید بیشتر کار کند و تمایل دارم ایران راهبری آسیا میانه را بر عهده بگیرد. تا سه سال آینده ۱۰۰ کشور را در فدراسیون جهانی خواهیم داشت، اما رهبری و مدیریت هم مهم است.

ایران باید توپ سپک تاکرا بسازد

دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در کمک به توسعه سپک تاکرا در ایران گفت: توسعه سپک تاکرا در مدارس مهم است و آقای آزاد باید برنامه ۱۰ ساله آماده کند تا این رشته در مدارس فعال شود. باید ۱۰۰ مربی ایرانی داشته باشد و به سراسر ایران بفرستد. قیمت توپ سپک تاکرا ۱۰ دلار است و قیمت توپ‌ها برای ایران با توجه به بالا رفتن قیمت ارز زیاد است و من اعلام می‌کنم که ۴۰۰- ۵۰۰ توپ به ایران می‌دهم، اما برای ۱۰ سال کافی نیست و باید خود ایران این توپ‌ها را بسازد و ما هم همکاری می‌کنیم و لایسنس می‌دهیم.

ایران میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۶ شده است

نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم در نشست خبری گفت: آینده بسیار روشنی برای سپک تاکرا متصور هستیم و با حمایت آقای بن‌قادر این رشته آینده خوبی خواهد داشت. درخواست کردیم که هم‌زمان با برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا اجلاس آسیایی یا جهانی در ایران باشد. آقای وزیر و مناف هاشمی هم این خواسته را داشتند و در تفاهم‌نامه قید می‌شود. میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۶ هم به ایران رسید.

سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرا نیز در این نشست گفت: میزبانی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا خیلی برای ما مهم است. بیست و ششم اردیبهشت نیز تیم ملی به مسابقات جهانی مالزی می‌رود. البته ما در سطح برتر نیستیم و باید خیلی تلاش کنیم. حمایت آقای بن‌قادر از ما مهم است و آقای وزیر هم حمایت خوبی داشتند. جلسه با دبیرکل کمیته ملی المپیک هم بسیار خوب بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار