نتایج یک نظرسنجی: ۷۰ درصد اسرائیلی‌ها خواهان برکناری نتانیاهو هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۷۰ درصد صهیونیست‌ها خواهان برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل نشان داد که ۷۰ درصد از صهیونیست‌ها خواستار برکناری نخست وزیر و تسریع در برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

در همین حال، روزنامه آمریکایی «فایننشال تایمز» نیز ادامه حیات سیاسی نتانیاهو را بعد از صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری و دیوان کیفری بین المللی سخت ارزیابی کرد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» هم از تضعیف روحیه صهیونیست‌ها بعد از شکست در مذاکرات تبادل اسرا خبر داد و نوشت: اختلافات بین اسرائیلی‌ها تشدید شده و هر روز امید به پیروزی کامل بر حماس، کمرنگ‌تر می‌شود.

بتازگی نتایج یک نظرسنجی دیگر در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که بیشتر ساکنان آن بر این باور هستند که اقدامات نتانیاهو برای آزادی گروگان‌ها کافی نیست.بر اساس این نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داد، ۶۴ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که مهم‌ترین هدف رژیم اسرائیل در این مرحله از جنگ، باید بازگشت اسرا باشد.

نتایج یک نظرسنجی دیگر هم نشان می‌دهد که ۶۷ درصد صهیونیست‌ها از کابینه نتانیاهو برای بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه ناامید شده و معتقدند که این کابینه تلاش‌های کافی در این زمینه را انجام نمی‌دهد.

 ابراز نارضایتی صهیونیست‌ها از کابینه رژیم اسرائیل در نظرسنجی رسانه‌های این رژیم در حالی منتشر می‌شود که سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات مداوم و گسترده اعتراضی علیه نتانیاهو و کابینه تحت امرش است و تظاهرات کنندگان خواستار انجام توافق با جنبش حماس برای تبادل اسیران هستند.آنها همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) در سرزمین‌های اشغالی شده اند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲)، توده صهیونیست‌ها و بویژه خانواده‌های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و ائتلاف حاکم را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می‌دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می‌کنند.با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار