ساخت شهرک مسکونی با جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفری ظرف مدت ۴ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین پروانه تأسیس و آغاز ساخت شهرک مسکونی در کشور صادر شده است و این شهرک در قالب طرح جوانی جمعیت اجرا خواهد شد.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از روند توسعه ساخت شهرک سازی ویلایی در شهرهای  مختلف کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته  توانستیم پروانه تأسیس نخستین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان ۱ را دریافت کنیم و فردا کلنگ اولین شهرک که به صورت ویلایی ساخته خواهد شد صادر می شود.

وی افزود: با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود.

او  با بیان اینکه  مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است  افزود:  پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان ۱ به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است.

غفوری بیان کرد: با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

غفوری  با اشاره به اینکه  تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  شهرک پرنیان ۱ به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد گفت:  ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر در مدت ۴ سال احداث می شود.

 خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار