شناسایی و پرورش استعداد دانش آموزان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شناسایی و پرورش استعداد دانش آموزان مهمترین رسالت معلمان است.

عبدالله حبیبی با تاکید بر اهمیت و جایگاه معلمان در بسترسازی برای تحول در سطح جامعه؛ گفت: در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع معلمان به نقش معلم در شناسایی استعداد دانش آموزان اشاره شده است که نشان از اهمیت معلمان در تربیت نسلی خلاق، توانمند و وفادار به ارزش‌های انقلاب دارد.

او می‌گوید: تقدیر از معلمان می‌بایست توسط همه افراد جامعه صورت گیرد؛ اگر جامعه از معلمان تقدیر کند؛ حرفه معلمی دارای جذبه می‌شود و افراد توانمند در این شغل حاضر می‌شوند و بر این اساس نیز دانش آموزان توانمند تربیت خواهند شد.

حبیبی ادامه داد: مصداق معلمی برای اولین بار توسط پروردگار عینیت یافت. وقتی قرار بود انسان را خلیفه خود قرار دهد مورد اعتراض فرشتگان قرار داد و خداوند در پاسخ فرشتگان آنها را دعوت به یک مدرسه کرد که همان مصداق "وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِکَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ است. خداوند در ادامه از فرشتگان آزمون گرفت و ملائکه اظهار ناتوانی کردند و گفتند هر آنچه می‌دانیم پروردگارا تو به ما آموزش دادی. انسان حال که با تکیه بر دانش توانست از خداوند نمره قبولی بگیرد لقب خلیفه الله گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با بیان اینکا معلم می‌بایست استعداد دانش آموزان را بشناسد؛ توضیح داد: عدم شناخت استعداد‌های دانش آموزان ظلم به آنهاست و دانش آموزان به عنوان امانت‌های الهی استعداد‌های فراوانی دارند.

به گفته این مقام مسئول معلم رهبر کلاس درس است و کتاب بی روح را با ایثار و فداکاری عشق و جان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.