گرمسار مشکل زمین برای ساخت فضاهای عمومی دارد

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه گرمسار در میان اراضی دارای مالکان خصوصی قرار دارد، گفت: تامین زمین برای احداث فضاهای عمومی در این شهرستان مسئله‌ساز است.

عربی در آیین اهدای سند اراضی کشاورزی روستای محمدآباد و مسکن مهر گرمسار با اشاره به اینکه مجموعه ثبتی شهرستان‌های گرمسار و آرادان از پرکارترین مجموعه در استان سمنان است، گفت: صدور اسناد مالکیت از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی و مبتنی بر قولنامه‌های عادی اسناد و بحث ماده ۱۰۰ و حقوق شهرداری متعلق به عنوان حقوق مردم، پیش‌بینی‌نشده است.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری اعلام کرد در زمین‌های زیر ۵۰۰ مترمربع شهرداری‌ها سهمی ندارند، گفت: این در حالی است که اصل این زمین‌ها در قطعات بزرگی بوده است که مالکان برای نپرداختن حق شهرداری سند را خردکردند و به قطعات زیر ۵۰۰ متر تبدیل‌شده است.

منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این تفکیک‌ها کاربری عمومی و معابر به‌درستی پیش‌بینی نمی‌شود و این امر آسیب جدی به بافت شهری وارد می‌کند و امروز یک مترمربع زمین برای احداث فضای سبز، مکان های آموزشی و بهداشتی در گرمسار وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.