سیل با خودش بیش از ۴۰ هزار میلیارد خسارت آورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارش‌های سیل آسای اردیبهشت امسال بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت در پی داشت.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خسارت‌های مربوط به بارش‌های سیل آسا در اردیبهشت امسال که طی ۲ مرحله بوده، تاکنون بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده و میزان خسارت بارندگی‌های فروردین نیز ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

او افزود: ۳۴۷ واحد مسکونی متأثر از سیلاب در استان دچار خسارت شده که ۲۷۱ مورد روستایی و بقیه شهری است.

آخوندی عنوان کرد: البته واحد‌های مسکونی که انشعاب برق دارند مشمول غرامت بیمه هستند، چون صندوق بیمه حوادث طبیعی در کشور ایجاد شده و اعتبار آن هر سال از سازمان مدیریت بحران کشور تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق شیوه نامه این صندوق هر سال ۲۴۰ هزار ریال از قبض برق افراد کسر و به عنوان بیمه پایه لحاظ می‌شود که بر اساس ارزیابی خسارت‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال قابل پرداخت است البته پیگیری برای مشمول شدن منازل فاقد قبض برق هم انجام خواهد شد.

او برآورد اولیه خسارت سیل در حوزه راه‌های استان را ۳۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز به حوزه جهاد کشاورزی در بخش‌های قنوات، مزارع و باغات خسارت وارد شده است.

آخوندی از خسارت به طرح‌های هادی روستایی، بند‌های خاکی و سازه‌های منابع طبیعی، ایل راه‌ها و قنوات عشایری، تأسیسات آب و فاضلاب و عمران شهری خبر داد و گفت: البته در حوزه مخابرات، جاده‌های مرزی، مدارس روستایی خسارت‌های احتمالی بوده که هنوز گزارشی برآورد نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.