معلم فیزیک مهابادی به گردهمایی اینشتین پلاس کانادا دعوت شد

سلیمان رسولی معلم فیزیک مهابادی برای نخستین بار به عنوان برنده جایزه اینشتین پلاس کانادا برای شرکت در این گردهمایی جهانی دعوت شد.

موسسه فیزیک نظری پریمتر Perimeter Institute for theoretical Physics گردهمایی «انیشتین پلاس» را هر ساله برای بهترین معلمان جهان در کانادا برگزار می‌کند؛ این برنامه یک کنفرانس فشرده برای معلمان دبیرستانی در مورد شگفتی‌های فیزیک مدرن و استراتژی‌های آموزشی نوآورانه مناسب برای همه حوزه‌های فیزیک است.

امسال موسسه پریمتر دکتر سلیمان رسولی معلم فیزیک مهابادی را از بین انبوه متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در کارگاه آموزشی EinsteinPlus ۲۰۲۴ انتخاب و دعوت کرده است.

سلیمان رسولی این معلم فیزیک موفق مهابادی در این باره گفت: این کارگاه به مدت یک هفته در کشور کانادا و با حضور معلمان برجسته فیزیک از سراسر جهان برگزار می‌شود و این برنامه شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌های دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی، آموزش و توسعه حرفه‌ای معلمان است.

وی افزود: کارگاه انیشتین پلاس فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط با معلمان دیگر از سراسر جهان فراهم می‌کند تا مطالب جدید علمی آموزشی فیزیک را به یکدیگر منتقل کنند.

وی اضافه کرد: مدتی قبل برای شرکت در این کارگاه ثبت نام کردم و در بخشی از فرم ثبت نام مواردی در زمینه روش‌های جدید و ابداعی برای آموزش مفاهیم سخت فیزیک درخواست شده بود و من با توجه به تجریبات و روش کار خودم این بخش را تکمیل کردم.

رسولی افزود: بدون شک معلمان فیزیک در سراسر جهان برای شرکت در این کارگاه ثبت نام کرده بودند، اما به دلیل محدودیت و شرایط از بین آنها تعداد کمی شانس شرکت در این کارگاه را دارند.

معلم فیزیک مهابادی در آستانه دریافت جایزه گردهمایی انیشتین پلاس کانادا

وی ابراز امیدواری کرد با شرکت در این کارگاه بتواند با بخشی از تجربیات معلمان موفق جهان در زمینه آموزش فیزیک مدرن آشنا شده و این داده‌های نوین را به همکاران و سایر معلمان فیزیک کشورمان منتقل کند.

سلیمان رسولی معلم فیزیک با ۲۵ سال سابقه خدمت است که اینک سرگروه درس فیزیک مهاباد بوده، در دبیرستان‌های این شهرستان تدریس درس فیزیک را برعهده دارد.

در بخشی از دعوت نامه آمده است: «دکتر رسولی از بین متقاضیان بالیاقت فراوان پذیرفته شده است، چرا که تجربیات و مشارکت‌های برتر وی به‌عنوان یک آموزش دهنده خارق‌العاده و فراتر از انتظارات است، لذا او گزینه شایسته برای دریافت این بورس و حضور در این برنامه است.»

موسسه پریمتر ماه گذشته نشان عالی آموزش فیزیک را از انجمن فیزیکدانان آمریکا دریافت کرده بود.

سلیمان رسولی سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بین‌المللی HST ۲۰۱۷ از مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا نیز شده بود و اینک سفیر انجمن آموزش علوم اروپا Scientix در ایران است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.