شناسایی خانه‌های خالی از طریق بازرسان املاک

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از شناسایی خانه‌های خالی از طریق بازرسان املاک از هفته آینده خبر داد.

رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : واحد‌های خالی در حال شناسایی است و از هفته آینده بازرسی املاک هم در سطح شهر آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و براساس قانون، خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تعدادی از مالکان مشخصات خود را در سامانه املاک تکمیل و یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و ساکنان واحدهایشان اقدام کرده‌اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند که پس از بررسی مجدد، نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

وی با توصیه به دارندگان واحد‌های خالی در استان به منظور تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر و عرضه آنها به بازار مسکن، گفت: عرضه این واحد‌ها به بازار می‌تواند ضمن تعدیل قیمت مسکن و اجاره‌بها موجب معافیت مالیاتی مالکان شود. در غیر این صورت اگر این واحد‌ها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی در نظر گرفته شده دو برابر خواهد شد.

الماسی به مالکان استان توصیه کرد؛ هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار