احداث مسکن روستایی، از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اقدامات بنیاد مسکن و بانک‌ها در کمک به احداث مسکن روستایی، از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست بررسی وضعیت جذب تسهیلات مسکن روستایی با تأکید بر توجه جدی بنیاد مسکن و بانک‌ها در خصوص اختصاص تسهیلات و فراهم کردن زمینه احداث مسکن روستایی، کمک به روستاییان در این راستا را موجب جلوگیری از مهاجرت آنان دانست.

او گفت: توجه جدی بنیاد مسکن و بانک‌ها برای اختصاص تسهیلات و فراهم کردن زمینه احداث مسکن روستایی برای روستاییان، موجب جلوگیری از مهاجرت آنان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در این زمینه باید بانک‌ها و بنیاد مسکن فراتر از وظایف اداری عمل کنند، چراکه این موضوع در بعد اجتماعی و فرهنگی نیز به نفع استان اردبیل است.

میرجعفریان با اشاره به عواقب مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و ایجاد حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی ناشی از آن، بیان کرد: ایجاد بستر ماندگاری روستاییان در روستا‌های خود، سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از مشکلات مهاجرت است.

او با یادآوری اقدامات انجام‌گرفته و تسهیلات اعطایی در سال گذشته به بحث مسکن روستایی، تصریح کرد: بنیاد مسکن باید نسبت به تأمین زمین و یا تسهیل اقدامات برای روستاییان دارای زمین جهت احداث مسکن اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها هم لازم است به‌صورت جهادی در خصوص جذب سهمیه ابلاغی استان اردبیل در بخش تسهیلات مسکن روستایی تلاش کرده و در فصل کاری زمینه اجرای مسکن را برای روستاییان فراهم آورند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.