جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

استادیار رشته مدیریت دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: از مجلس انتظار می­‌رود قوانین مناسب و مشوق­‌های لازم برای مشارکت مردم در اقتصاد را وضع کند.

اله یار بیگی  پیرامون تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیان کرد: مردمی بودن اقتصاد کمک می‌کند که مردم به عنوان یک فعال مهم و اثرگذار در اقتصاد مطرح شوند و دارایی‌ها اعم از مالی، فکری، انسانی و تجهیزات خود را با شرکت‌ها به اشتراک بگذارند و به سود بلند متقابل دست پیدا کنند.

وی افزود: در یک اقتصاد مردمی، از ظرفیت منابع در اختیار مردم به نحو شایسته استفاده و به توسعه بلند مدت اقتصاد ملی کمک می‌شود، به این معنی که در اقتصاد مردمی، از منابع درون بالشتی فاصله گرفته شده و به سوی استفاده فعال حرکت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر با بیان اینکه در علم اقتصاد رفتاری، رفتار فعالان اقتصادی قابلیت تغییر متغیر‌های کلان اقتصادی را دارد، ادامه داد: مردم به عنوان یک بازیگر مهم عرصه اقتصاد ملی به شدت نقش مهمی بر عهده دارند و باید این اندیشه را به طور جمعی بپذیریم که پیامد‌های اقتصادی حاصل رفتار جمعی ما مردم است، یعنی هر مقدار پول‌ها و سرمایه‌های سرگردان مردم به سمت دارایی‌های غیر مولد حرکت کند و مردم به دنبال بورس بازی و یا سوداگری در بخش‌های غیرمولد مانند ارز، طلا، مسکن و یا خودرو باشند، تورم در آن بخش یا بخش‌ها به طرز غافلگیرکننده‌ای بالا می‌رود و آن به نوبه خود مدیریت داده‌های اقتصادی را برای مسوولان سخت‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: به منظور دوری از این رفتار‌های غیرمولد، مردم وظیفه دارند ابتدا نقدینگی خود را به سمت بخش‌های تولیدی روانه و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند که سبب تقویت تولید ملی و پول ملی خواهد شد.

بیگی اظهار کرد: هر فردی در هر بخشی دولتی یا خصوصی که وظیفه‌ای به عهده دارد باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد و کار خود را به، اما و اگر‌های واهی گره نزند؛ این رفتار مهم با افزایش بهره‌وری ملی همراه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار