آغاز برداشت گل محمدی در ۳۴۰ هکتار از گلستان‌های اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن گل محمدی برداشت این محصول در ۳۴۰ هکتار از گلستان‌های اردبیل آغاز شد.

رحیم یوسفی اظهار کرد: گل محمدی یکی از محبوب‌ترین و زیبا‌ترین گل‌های کشورمان ایران است که با عطر خاص و روح نوازش نمادی از زیبایی و نور درجامعه ایرانی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه ایران به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولید کننده گل محمدی در جهان شناخته شده است، خاطرنشان کرد: کشورمان با ظرفیت تولیدی بیش از ۷۰ درصدی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در تولید این محصول به خود اختصاص دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل نیز با توجه به دارا بودن آب و هوای مناسب برای تولید، پرورش و توسعه این گیاه دارویی دارای جایگاه ویژه‌ای است به طوری که امسال نیز به زودی برداشت گل محمدی از ۳۴۰ هکتار از گلستان‌های استان اردبیل شروع می‌شود.

یوسفی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۵۰۰ تن گل محمدی به صورت‌تر و ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم غنچه خشک از این سطح مزارع و گلستان‌ها برداشت شود.

او بیان کرد: از این میزان اراضی کشاورزی که به زیرکشت گل محمدی رفته ۵۸ هکتار به صورت نهال و غیر بارور و ۲۸۳ هکتار بارور است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به وجود ۱۸ واحد فرآوری سنتی و دو واحد مکانیزه در سطح استان حدود ۵ هزار لیتر گلاب مرغوب استحصالو به بازار‌های مصرف ارسال می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی و توسعه این گیاه در اراضی شیب دار و اراضی آبی و دیم استان طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به صورت یارانه و کمک‌های فنی و اعتباری از طرف سازمان جهاد کشاورزی به مجریان این طرح در شهرستان‌های استان پرداخت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.