پاکستان ادعای ورود داعش از این کشور به افغانستان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهارات اخیر طالبان مبنی بر این‌که داعش از پاکستان وارد افغانستان می‌شود را «غیرمسئولانه» خواند.

زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد طالبان به‌جای اظهارات «غیرمسئولانه» باید علیه «گروه‌های تروریستی» اقدامات مؤثری انجام دهند.

وی افزود: «پاکستان انتظار دارد تا طالبان اقدامات مؤثری را علیه گروه‌های تروریستی انجام دهند؛ با چنین اقداماتی آن‌ها باید نشان دهند که گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان پناهگاه و مخفیگاه ندارند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: «ما شواهدی که نشان‌دهنده دست داشتن شهروندان افغانستانی در حملات تروریستی در داخل پاکستان است، در اختیار داریم.»

اکسپرس‌تریبون به نقل از ممتاز زهرا بلوچ گزارش داده است که «تروریست‌ها و تسهیل‌گران آن‌ها» از افغانستان کنترل می‌شوند.

این درحالیست که پیش از این احمد شریف، سخنگوی ارتش پاکستان گفت: حمله بر کاروان مهندسان چینی در خیبرپختون‌خواه، در افغانستان برنامه‌ریزی شده بود.

به‌دنبال این اظهارات، عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان این ادعای مقام پاکستانی را «غیرمسئولانه » و به دور از حقیقت خوانده بود.

وی همچنان مدعی شده بود که داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام حسین محمدی
۲۰:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پاکستان از هر افراطی که بتواند منافع فاسد کشورش رو برآورده کند حمایت کرده و می کند ، این حرف ها همش بازی با کلمات هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
داعش را آمریکایی های جنایتکار تجهیز و کارگردانی می کنند. البته طالبان هم از این وضعیت بدشان نمی آید چون افراطی گری جزء اعتقادات آنها است.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
طالبان محل تربیت گروههای تکفیری است و خود طالبان هم قبل از رسیدن به بلوغ سیاسی در خدمت منافع پاکستان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وهابی = داعشی خفته
آخرین اخبار